کد خبر: ۳۳۷۰۴
 

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی گفت: از 22 آذرماه امسال سازمان‌های استاندارد، دامپزشکی و غذا و دارو کارشناسی خود را برای استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی آغاز کرده‌اند و این مشکل تا پایان امسال حل می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مجید افلاکی» صبح امروز در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت تعیین تکلیف استفاده از خمیر مرغ طی دو سال اخیر همواره مورد بحث بوده، گفت: این مبحث خیلی طولانی شده و بررسی کارشناسی و علمی از 22 آذر ماه امسال در سازمان ملی استاندارد آغاز شده است.

وی اضافه کرد: نقطه‌نظرات کارشناسی سازمان‌های دامپزشکی، غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد برای استفاده از این محصول فقط در چارچوب کارخانجات فرآورده‌های گوشتی در حال به نتیجه رسیدن است.

در مورد تأثیر افزایش قیمت گوشت گوسفندی بر فرآورده‌های پروتئینی و گوشتی هم گفت: عمده گوشت مصرفی برای تولید این فرآورده‌ها مربوط به دام سنگین از جمله گوساله، گاو و در برخی موارد گاومیش  است که 90 درصد ‌آن تولید داخل و 8 تا 10 درصد آن وارداتی از کشورهای برزیل است.

به گفته وی، اما گوشت گوسفند هم به عنوان جایگزین به هر حال در قیمت گوشت گوساله هم تأثیر می‌گذارد. همچنین رسولی دبیر انجمن بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی از کاهش تعرفه واردات گوشت گوسفندی خبر داد و گفت: برای تنظیم بازار دولت تعرفه واردات گوشت گوسفندی را 21 درصد کاهش داده و از 26 به 5 درصد کاهش یافته است که به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، طی یک ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی افزایش 20 درصدی داشته تا حدی که در برخی نقاط پایتخت به کیلویی 50 هزار تومان رسید. در همین راستا شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به واردات گوشت تازه گوسفندی از کشورهای همجواری همچون ارمنستان و تاجیکستان کرده و آن را کیلویی 31 هزار و 500 تومان در مکان‌های مشخص شده سطح شهر عرضه کرد که تا حدی موجب کاهش قیمت گوشت گوسفندی شده و  اکنون هر کیلو شقه گوشت گوسفندی کیلویی 36 هزار تومان به فروش می‌رسد .
 
 
نظر شما
ادامه