کد خبر: ۳۳۷۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قزوین، اردبیل و لرستان کنترل شده است ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 7 استان کنترل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر مهدی خلج» با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان های گلستان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قزوین، اردبیل و لرستان کنترل شده است، افزود: کاهش دما و سردی هوا سبب پایداری بیماری و انتشار ویروس در کانون های درگیر شده است.

وی گفت: بر اساس پایش های انجام شده در 14 روز اخیر، استان های اصفهان و خراسان رضوی به استان های آلوده اضافه شدند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: براساس آمارهای موجود از یک میلیارد و 400 میلیون قطعه مرغ در مرغداری های صنعتی تاکنون حدود 5 میلیون قطعه به علت ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شده است.

خلج افزود: 8 کانون آلوده نیز در تالاب ها، آب بندان ها و دریاچه ها در استانهای اردبیل، رودخانه ارس و سد میل مغان، گیلان، قم، مازندران، قزوین و مرکزی شناسایی شده است.

وی گفت: در تالاب میقان سه هزار قطعه پرنده وحشی تلف شده جمع آوری شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا، بخش عمده قاره آسیا و خاورمیانه از کانون های آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

خلج گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، کشور کره جنوبی با وجود داشتن جمعیت کم واحدهای مرغداری صنعتی تاکنون 20 میلیون قطعه طیور آلوده به آنفلوانزا را در 200 کانون بیماری معدوم کردند.

وی افزود: اقدامات مدیریت و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، تاکنون با هشیاری و دقت لازم انجام شده است و در این زمینه استانداری ها، نیروی انتظامی و ادارات کل سازمان دامپزشکی تلاش فراوانی کرده اند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور از شهروندان خواست از خرید و ذبح مرغ در معابر خودداری کنند و با اطمینان کامل گوشت مرغ و تخم مرغ را از مراکز مجاز که از این سازمان تاییدیه بهداشتی دارند، تهیه و مصرف کنند.

خلج گفت: 50 درصد کانون های بیماری در مناطق روستایی است.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
حتما مثل تب برفکی پارسال کنترل کردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
ضمن تبريك به همه نيروهاي زحمتكش دامپزشكي وجود اعتبارمناسب ضروري مي باشد
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
کنترل بیماری در استان تهران که اولین استانی بود که در آن آنفلوآنزا مشاهده شد واقعا جای تقدیر دارد . از زحمات کلیه همکاران بخصوص مدیر کل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان تهران که با تلاش های بی وقفه خود از انتشار بیماری جلوگیری کردند سپاسگزارم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
حداقل دكتر خلج اصل وجود بيماري را تكذيب يا سياسي نكرد و ضمن اعلام واقعي و پذيرش مشكلات متعدد براي جلوگيري از شيوع بيماري و حفظ صنعت دست به كار شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
عجب کنترلی کردن .............. یه بازار تو فریدونکنار بود نتونستند تعطیلش کنن.در ضمن یه بررسی کنیم ببینیم تو این استانها چقدر واحد داریم که درگیر بیماری نشدن .وقتی بیناری واحدهای مرغ مادر رو درگیر کرده .و جوجه یک روزه بالای دو تومن شده .باید باور کنیم سیاست های کنترلی ما درست بوده؟من اطلاع دارم در تیرماه بعلت درگیری در روسیه خیرخواهانی هشدارهای لازم را دادند ولی ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
بگذریم.....
نظر شما
ادامه