کد خبر: ۳۳۷۲۹
 

معاون کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: گاهی خمیرمرغ در تولید کالباس و سوسیس، همبرگر و حتی کباب کوبیده استفاده می شود، در حالی که استفاده از خمیرمرغ در این فرآورده ها ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «هندس سمیره صباح» افزود: خمیرمرغ از خمیر کردن استخوان های چرخ شده مرغ به دست می آید که به رنگ گوشت است اما طبق ضوابط، استفاده از خمیر در محصولات نامبرده ممنوع است و با وجود اظهار نظرهایی که از اطراف و اکناف شنیده می شود سازمان غذا و دارو در این باره هیچ تصمیم یا اظهار نظر تازه ای نداشته است .

وی تصریح کرد: خمیرمرغ فقط برای خوراک دام نه غذا انسان استفاده می شود و خمیرمرغ به هیچ وجه مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست .

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه مربوطه در این زمینه همچنان به قوت خود باقی است و برای شرکت ها و کارخانه های تولید کننده اینگونه فرآورده ها لازم الاجرا است .

معاون کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو یادآور شد: تا زمانی که ابهامات سلامت کامل این فرآورده ها برای ما برطرف نشود ضوابط همان ضوابط قبلی خواهد بود .

صباح تاکید کرد: متاسفانه برخی کارخانه ها بصورت محدود از خمیرمرغ در تولید محصولات همچنان از این فرآورده استفاده می کنند، درحالیکه ممنوع است .

به گزارش ایرنا، اختلاف نظر در استفاده از خمیرمرغ در فرآورده های غذایی بین سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی باعث شد مسئولان سازمان غذا و دارو در ماه های ابتدایی سال گذشته اعلام کنند که خمیرمرغ اجازه ورود به محصولات غذایی را ندارد، اما همواره تخلفاتی در این زمینه وجود داشته و سازمان غذا و دارو خواستار اصلاحاتی در این فرآورده غذایی شده است .

این در حالی است که مسئولان دامپزشکی در آن زمان معتقد بودند که اقدامات قانونی، علمی و بهداشتی درباره تولید خمیر مرغ اعمال می شود و حتی استانداردهای آن فراتر از استانداردهای اتحادیه اروپا است .

 
 
نظر شما
ادامه