کد خبر: ۳۳۷۳۶
 

مرغ بدون هورمون و آنتی بیوتیک در این فروشگاه عرضه می گردد!

دکتر رضا آبادیه

 

دنیای ماشینی امروز مجموعه ای از مسائل و مشکلات ریز و درشت می باشد که گاهی مفید است و گاهی مضر؛ گاهی سبب رضایت ما از زندگی در این دوره و زمانه می شود و گاهی ما را دلزده از حضور در این دوران می کند. با وجود این که ارتباطات گسترده و امکانات وسیع سبب راحتی و بهبود شرایط زندگی شده است، اما از طرف دیگر مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد، به ویژه اگر در جایی از این کره خاکی که نام ایران را دارد زندگی کنیم؛ کشوری که در کنار آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک، مشکلات اقتصادی، بیکاری و ... با یک نگاه و جستجوی مختصر در روزنامه ها و سایت ها، با انواع خبرهای استرس زا و ناامیدکننده دیگری (فارغ از درستی و یا نادرستی این اخبار) نیز مواجه می شویم : "پارازیت ها باعث سردرد و سرطان می شوند" ، "از مصرف میوه های ... خودداری کنید، خطر سرطان"، "از مصرف سوسیس و کالباس خودداری کنید"، "داروی ... چینی سبب مرگ چند نفر شد" و...

در نظر بگیرید یک فرد عادی ایرانی را که پس از یک روز کاری پر از استرس، تنش های معمول زندگی، قسط و وام و ترافیک، با این تیترها نیز برخورد کند. در نهایت خوش بینی، حتی اگر این فرد این تیترها را جدی نگیرد به مرور زمان به صورت ناخودآگاه این مسایل تاثیر خود را بر روی خواهند گذاشت و پس از مدتی با فردی عصبی، مضطرب، افسرده و ... مواجه خواهیم بود.

هدف از این مقدمه، بیان مساله ای است که بنده پس از چندین بار مواجهه با آن، تصمیم به مطرح کردن آن گرفتم که شاید راهکاری برای آن پیدا شود.

مدتی است در حیطه کاری دامپزشکی، مساله ای که سبب نگرانی گروهی از مردم شده، استفاده از هورمون در مرغ گوشتی است که متاسفانه توسط گروهی از افراد تحصیلکرده اما ناآگاه مطرح شده و تا به امروز با وجود تکذیب آن توسط مسئولین، اما هنوز هم به نحوی در سطح جامعه این مساله مورد سوال و نگرانی قرار گرفته است و دردناک تر این که گروهی با سوء استفاده از این وضعیت، به منظور افزایش فروش خود، با تبلیغات بی پایه سبب دامن زدن به این مساله می شوند.

فروشگاهی (آدرس محفوظ) وجود دارد که به منظور جلب مشتری بیشتر، جمله ای را بدین مضمون بر روی شیشه فروشگاه چسبانده است: "مرغ زربال آمل، بدون هورمون و آنتی بیوتیک، در این فروشگاه عرضه می گردد" (در صورت نیاز عکس مغازه فوق ارسال می شود).

فارغ از بحث بی اخلاقی صاحب مغازه که با سوء استفاده از اظهار نظرهای کذب و غیرمسئولانه گروهی، دانسته و یا ندانسته، بدون توجه به تاثیراتی که این جمله بر روی مردم دارد، اقدام به تبلیغ می کند، مسأله ای که برای بنده جای سوال دارد این است که چه سازمان یا ارگان یا نهادی مسئول رسیدگی به این بی اخلاقی هاست؟ آیا برخورد با چنین افرادی وظیفه شبکه دامپزشکی استان است یا اداره اماکن یا نهاد دیگر؟

آیا اصلاً قانونی به منظور برخورد با این افراد وجود دارد؟ و در نهایت چرا باید اطلاع رسانی توسط مسئولین ذیربط آنقدر ضعیف باشد که چنین افرادی به فکر سوء استفاده از عدم آگاهی مردم باشند؟
 
 
نظر شما
ادامه