کد خبر: ۳۳۷۴۲
 

آیا بیوگاز حاوی متان می تواند به مواد خام برای خوراک حیوانات تبدیل شود؟ مرکز تحقیقاتی  VTT فنلاند راهی برای انجام این کار در فارم ها یافته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، دیدگاه های جدید بر پایه توانایی باکتری های متانوتروفیک برای رشد در شرایط هوازی در مخمرهای گاز می باشد و از متان به عنوان منبعی برای کربن و انرژی استفاده می کند. این امر به تولید زیست توده ی پروتئین تک سلولی کمک می کند که حاوی پروتئینی تا حدود 60 درصد است. توده سلولی فیلتر، پاستوریزه و خشک شده است .

نوید استفاده در جیره های دام

اگرچه میزان تولید روش  VTT هنوز نیاز به بهبود بیشتر دارد و نسبت پایداری پروتئین به عنوان یکی از مواد سازنده خوراک نیاز به آزمایش های بیشتری دارد، نوید داده شده است که بتوان آن را در جیره های دام استفاده نمود .

بر اساس مطالعات قبلی، پروتئین های تک سلولی تولید شده که از میکروارگانیسم ها استفاده می کنند می توانند جایگزین موادی مثل گوشت، سویا، سفیده تخم مرغ یا ماهی در غذا و خوراک شوند. به این ترتیب تولید پروتئین های تک سلولی موقعیت بسیار خوبی برای بهبود خود اتکایی در زمینه پروتئین خواهد بود .

در کنار خوراک، باکتری های متانوتروف و (با توجه به شرایط رشد) توده های سلولی نیز می توانند حاوی پلاستیک پلی هیدروکسی بوتیرات  (PHB) باشند- ماده ای طبیعی در سلول ها که آن ها را قادر می سازد تا انرژی خود را ذخیره سازند. برای مثال  PHB می تواند به عنوان ماده ای خام برای مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر بجای پلاستیک هایی با پایه روغن و غیر قابل تجزیه، مانند پلی پروپیلن،  استفاده شود .
 
نظر شما
ادامه