کد خبر: ۳۳۷۸۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
در پی بستری شدن یکی از کارکنان شبکه دامپزشکی نجف‌آباد:
«دکتر محمدمهدی حسن‌پور» گفت: پزشکان احتمال خیلی زیادی می‌دهند که بیماری وی آنفلوانزا باشد، با این حال باید 2 روز دیگر منتظر ماند تا نتیجه قطعی نمونه اخذ شده اعلام شود ...


 
حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به همان اندازه که خبر تلخ است، نگران‌کننده نیز هست. یکی از کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد در بیمارستان فاطمه الزهرای این شهر در بخش قرنطینه بستری است و احتمال می‌رود بیماری او آنفلوانزای H5N8 باشد. رئیس شبکه دامپزشکی نجف‌آباد که امروز به ملاقات وی رفته، آخرین وضعیت سلامتی او را با خبرنگار حکیم مهر در میان می‌گذارد. به گفته «دکتر محمدمهدی حسن‌پور»، شرایط عمومی این بیمار در حال حاضر رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه پزشکان به 2 مورد عارضه قلبی و آنفلوانزا مشکوک بودند، می‌گوید: «همکار ما چند دقیقه بی‌حال و بی‌هوش شد. به همین خاطر کنترل‌های لازم روی قلب او اجرا و اکوهای مورد نیاز انجام گردید که مشخص شد قلب ایشان هیچ مشکلی ندارد، لذا هم‌اکنون تمام تشخیص پزشکان روی آنفلوانزاست.»

حسن‌پور با بیان اینکه یک نمونه سوآپ این بیمار دیروز به تهران ارسال شده، تصریح می‌کند: «تا این لحظه جواب تائید آنفلوانزای ایشان نیامده، اما پزشکان احتمال خیلی زیادی می‌دهند که بیماری وی آنفلوانزا باشد. با این حال به شکل قطعی نمی‌توان این نظر را داد و باید 2 روز دیگر منتظر ماند تا نتیجه اعلام شود.»

خطری که سایر همکاران را تهدید می‌کند

وی با ابراز نگرانی از اینکه همین اتفاق برای 5 نفر دیگر از همکارانش نیز رخ داده است، به خبرنگار حکیم مهر می‌گوید: «15 روز است که به شکل مداوم در حال عملیات معدوم‌سازی در کانون‌ها هستیم و تلفات را معدوم، ضدعفونی و قرنطینه می‌کنیم. این شرایط فشار خیلی زیادی را به نیروهای دامپزشکی نجف‌آباد آورده و متأسفانه همه کارکنان یکی پس از دیگری درگیر این اتفاق می‌شوند.»

حسن‌پور ادامه می‌دهد: «در 3 روز گذشته به شبکه بهداشت اعلام کرده‌ایم که شرایطی را مهیا کنند که حداقل یک تیم بهداشتی از کارکنان دامپزشکی مراقبت کند. همه نیروهای ما در خط مقدم هستند و نیاز به نیروی پشتیبان از سوی شبکه بهداشت دارند. اما شبکه بهداشت در این زمینه کوتاهی کرده و حمایت‌های بهداشتی لازم را انجام نداده است. نیروهای تیم قرنطینه باید حداقل یک روز در میان چکاپ شوند که این مهم صورت نگرفته است.»

وی با انتقاد از اینکه به‌تازگی واحد اپیدمیولوژی شبکه بهداشت شهرستان به فکر افتاده و در بیمارستان در حال انجام ردیابی است، خاطرنشان می‌کند: «قطعاً اگر سیستم ایمنی فرد مبتلا، از قبل مشکل داشته یا زمینه بیماری‌های قلبی داشته باشد، انتقال آنفلوانزا خیلی می‌تواند برای این فرد خطرناک باشد.»

رئیس شبکه دامپزشکی نجف‌آباد چند درخواست فوری دارد که اولین آن از نیروی انتظامی است. وی می‌گوید: «نیروی انتظامی باید بحث گواهی قرنطینه و نقل و انتقالات را به‌صورت جدی پیگیر باشد. خواسته دیگر ما در زمینهٔ مقابله با واحدهای غیرمجاز است که در واقع یکی از وظایف جهاد کشاورزی است که باید وارد میدان شده و با آن‌ها مقابله کند. همچنین امیدواریم منابع پرداخت غرامت کانون‌های آلوده روستایی که توسط شبکه دامپزشکی معدوم شده، هرچه سریع‌تر تأمین شود که بتوانیم خسارات وارد شده به مرغداران را جبران کنیم.»

 
تکمیلی: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابتلای یکی از کارکنان شبکه دامپزشکی نجف‌آباد به آنفلوآنزای H5N8 را تکذیب کرد
 

حکیم مهر - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پی انتشار اخباری مبنی بر بستری بیماری در نجف آباد به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان گفت: بر اساس نتیجه آزمایشات بیمار نجف آبادی آنفلوآنزا نداشت و از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، «دکتر محمدمهدی گویا» ضمن تکذیب خبر ابتلای کارمند سازمان دامپزشکی نجف آباد به بیماری آنفلوآنزای پرندگان که در برخی رسانه ها مطرح شده، اظهار کرد: این بیمار با علائم کاهش فشار خون مراجعه کرد و بلافاصله تحت مراقبت قرار گرفته و در بررسی‌های بالینی هیچ گونه علائمی از آنفلوآنزا نداشته است.

وی افزود: این بیمار چند ساعت بعد از مراجعه نیز با حال عمومی مناسب مرخص شده، اما از آنجا که این بیمار با پرندگان در تماس بوده است، جهت اطمینان خاطر از او آزمایشات لازم به عمل آمد.

وی افزود: بر اساس جواب آزمایشات وی هرگز دچار آنفلوآنزای پرندگان نشده است.

گویا تصریح کرد: لازم است همه بدانند مرجع اعلام این گونه بیماری‌ها وزارت بهداشت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون موردی از بیماری که در فضای مجازی و رسانه ها و بر اساس نوع مشخصی از آنفلوانزای پرندگان ذکر شده مشاهده نشده است و کار درستی هم نیست که نوی بیماری که شیوع آن صحت ندارد در مجامع بین المللی به نام ایران منتشر شود، بنابراین خبرنگاران در انتشار این گونه خبرها که مرجع صحت و سقم آن وزارت بهداشت است دقت بیشتری کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
دکترمحمد دانشوران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
1
باسلام
وآروزی بهبودی هرچه زودتر دوست زحمتکش دامپزشکی
ولی من ازاین قرنطینه واون لباسهای بیماربستری سردرنیاوردم
شرایط قرنطینه دارای پروتکل تعریف شده میباشد ولی درکار همکاران بهداشت درمان درعجبم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جای تاسف دارد که شرایط قرنطینه به این شکل است، نکته تلخ اینکه بیمار خود ماسک زده و این خود نشان دهنده دقت نظر و کارآیی کادر درمان این بیمارستان است و هیچ عجیب نیست اگر سر منشا شیوع ویروسی جدید ازین باصطلاح مرکز درمانی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
با وجود پلمب داروخانه دکتر اخوان فر رییس نظام دامپزشکی استان و حامی مسئولین فنی بهداشتی در برنامه تلویزیونی ۲۰:۳۰ و معترض جنجالی به دکتر عباسی هنوز آنفلوآنزا در اصفهان هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
متاسفانه همکارمون انفلوانزا داشتند.
سجاد حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
آرزوی سلامتی دارم برای همکار عزیزمون
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
همیشه در همه جای دنیا گروههای مختلف شغلی هستند که بدون توجه به امیال شخصی خودشون دل به دریا میزنند ورزمنده وار خودشونو به اب واتش میزنند برای سلامتی ویانجات همنوعاشون نمونه بارزش اتش نشانها اما حیف که مسولین ما خیلی دیر متوجه وجود این قشر میشوند وحالا هم ماموریت گروه دامپزشکی که بدون توجه به خودشون این چند وقت دل به دریا زدند وشبانه روز در قلب کانونهای بیماری برای جلوگیری از پیشرفت انفولانزا مبارزه کردند این تازه یه نمونه کوچیکی از مبارزه با هزاران نوع بیماری مشترکی است که دامپزشکی با ان دست وپنجه نرم میکنند اما ایا تا کنون فکری هم برای این قشر از اجتماع شده ویا ایا مردم ومسولین ما اصلا بچه های دامپزشکی را میبینند ویا حتما باید یک اتفاق مثل پلاسکو روی دهد تا ما هم دیده شویم .اونایی که هنوز یک ذره دل واسه سوزوندن برای هموطناتون تو سینه دارید لطفا بچه های دامپزشکی را هم ببینید. برای همه بیماران بخصوص همکاران دامپزشکیمون ارزوی سلامتی دارم وبه بقیه همکارایی که هنوز توی سرما مشغول مبارزه برای اطفای حریق بیماری انفولانزا هستند خدا قوت میگویم .همکار رزمنده ام حقت رو به ما حلال کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
0
سلام
من به عنوان همکاری که مدت چند سال قبل در دامپزشکی نجف آباد کار کردم به نظرم شبکه دامپزشکی نجف آباد یکی از بهترینها ست هم از نظر وجدان کاری و هم در اخلاق همکاری . من هم آرزوی سلامتی را برای همه همکارانم دارم
محمد حسین حاج صادقیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
چقدر همکاران که در حال ماموریت واکسیناسیون در دامداریها دوچار حادثه شدند وحتی از بین ما رفتند ویا درحین کار به بیماریهای مشترک بین انسان ودام مبتلا شدند. کم نیستند نیروهای دامپزشکی که همچنان بیماری تب مالت را به یدک میکشند. ویا انهایی که برای مبارزه با بیماری هاری در حین واکسیناسیون مورد حمله حیوانات قرارگرفتند وهزاران مورد دیگر. وحالا هم بیماری انفولانزا وهمت بلند همکاران بی ادعای دامپزشکی که بدون توجه به این که ممکن است هر آن خودشان هم مبتلا شوند در مرکز کانونها دست به مبارزه زدند. اما ایا کسی سختی کار مارا دید چقدر جلسات مکاتبات که با جاهای مختلف شدتا این قشر زحمت کش مشمول قوانین کارهای سخت وزیان اور شوندولی کسی توجه نکرد. مسوولین محترم لطفا همکاران دامپزشکی ما را ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
ببینید کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و اداره دامپزشکی شهرستان نجف آباد برای انجام وظیفه از جان خود مایه گذاشته اند. امیدوارم مسئولین بلند پایه کشور قدر زحمات خادمین دامپزشکی را بدانند.
فهيم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
تکذیب مورد انسانی آنفلوآنزای پرندگان در نجف‌آبادhttp://www.isna.ir/news/95111107207/تکذیب-مورد-انسانی-آنفلوآنزای-پرندگان-در-نجف-آباد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
خداروشکر هم از طرف اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و هم از طرف وزارت بهداشت تکذیبیه این خبر اعلام شد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
با آرزوی سلامت این عزیز در استان اصفهان،بستری نمودن بیماران مشکوک به بیماری های نوپدید و بازپدید نیاز به تخت های ایزوله دارد و تجهیز چند تخت ایزوله در بیمارستان های استان ها بسیار لازم است که متاسفانه بسیاری از استان ها امکانات ایزوله کافی را ندارند و بیماران عفونی خاص در بخش های عفونی و داخلی در کنار سایر بیماران بستری می شوند!
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
فقط کارکنان رده پایین در گیر بیماری می شوند و ارتقا ی عملکرد را رده بالایی ها می گیرند . یاد کسی نمی اید تا حالا در خبر ها مسئولین دامپزشکی از کارکنان یاد کرده باشند جز مواقع حادثه و بعد هم فراموش می شود .
عکس مدیران کل را در اداره کل به عنوان یادبود بالا می برند ولی شده است عکس کارکنان حادثه دیده را در اداره کل در دید عموم قرار دهند و سمتشان را بنویسند . واقعا چرا؟
چرا چند ماه قبل از در گیر شدن اصفهان به انفلونزا قرنطینه یا پیشگیری مناسبی انجام نشد ؟ چرا مانور آنفلوآنزا فقط نامه ای بود ؟ چرا سیمرغ با آن همه رعایت بهداشت درگیر شد ؟ دامپزشکی برای عدم ابتلا سیمرغ چه کرد ؟ با اینکه میدانستند دو فآرم بالا دست این مرغداری مبتلا هستند . چه کردند؟
مردم عقل دارند . سرتان را از برف بیرون بیاورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
با سلام خدمت دکتر گویا
چند ساعت نه و یک شبانه روز بستری بودند.
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
عزیز دل برادر حکیم مهر جان خودت یه خبر پخش میکنی بعد خودت تکذیبش میکنی؟؟؟
نکن از این کارا تا چیزی قطعی نشده رسانه ایی نکن
و محض یاداوری ویروس H5N8 برای آینکه به انسان منتقل شه این ویروس باید در کنار ویروس آنفولانزای انسانی قرار بگیره و اونوقت تغییر شکل بده و نوع جدیدی از ویروس ایجاد میشه که قابلیت مبتلا کردن انسان ها رو داره . . . که احتمال این تغییر شکل و این جهش کمتر از ده درصد است
افلا تعقلون؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
سلام. من فقط این را میدونم که پدر ما کارمندای دامپزشکی توی این مرغداریا داره در میاد ، از خطر ابتلا به انفلوانزا گرفته تا عوارض وحشتناک داروی تامیفلو، تحمل ابراز نارحتی مرغدارا و کارگراشون ، بی مهری مسولین و ندادن پول برای لوازم معدوم سازی و پرداخت غرامت و... اصلا ولش کن میترسم بازم بگم نتیجش این بشه که باید به وزارت بهداشت آمبولانس و تخت ایزوله و پووووووووووول برای نو سازی ناوگانش بدند ، آخه چون آنفلوانزای مرغی اومده. همه چی آرومه من چقدر خوشبختم.
نظر شما
ادامه