کد خبر: ۳۳۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

در پی درگیری این استان به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه بمنظور بررسی وضعیت موجود و نظارت بر مراحل در حال انجام برای مقابله با این بیماری به اصفهان سفر کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه 9 بهمن ماه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در محل استانداری استان اصفهان و با حضور استاندار و مدیر کل دامپزشکی این استان برگزار شد اظهار داشت: شیوع آنفلوانزای فوق حادپرندگان در اقتصاد ملی، تجارت بین الملل و صنعت طیور کشور می تواند بسیار اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه الگوی خوبی که در این ارتباط در استان اصفهان تدوین شده است می تواند در کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مهمترین کار این است که این الگوی احصا شده اجرایی گردد.

وی فصل سرما، وجود پرندگان مهاجر و بارش ها و ایجاد آب بندان های موقت را از عوامل شیوع بیماری عنوان کرد و اظهارداشت: ویروس آنفلوانزای فوق حادپرندگان در سرما پایداری دارد و همچنین مجموعه ای از شرایط موجود جامعه ایجاب می کند که با تلاش مضاعف و هوشیاری کامل تلاش کنیم از این شرایط عبور کنیم.

دکتر خلج و هیئت همراه در ادامه سفر خود به این استان از برخی از کانون های درگیر به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بازدید کردند.

دکتر مهدی خلج با تاکید بر این که هرچه زمان را هدر دهیم در واقع به ویروس فرصت داده ایم، از انجام بهینه پاک سازی در این واحد گفت و تنها راه آغاز به کار دوباره واحدهای درگیر را دست به دست هم دادن و سرعت عمل بدون پایین آمدن کیفیت دانست.

«دکتر فرشاد زین العابدین طهرانی»، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور نیز مراقبت از فارم های بزرگ را حساس تر خواند و گفت: این فارم ها به همان اندازه که بزرگند راه های ورود ویروس بسیار بیشتری نیز دارند.

وی با بیان این نکته که نباید بین آنچه فکر می کنیم در حال انجام است با آنچه واقعا اجرا می شود فاصله ای باشد گفت: باید به دنبال معبرهای پنهان ورود ویروس بود و آن ها را برای آینده احصا کرد.

«دکتر شهرام موحدی» مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در جلسه ای که در پایان این سفر یک روزه و در محل اداره کل دامپزشکی استان با حضور دکتر خلج و همراهان برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم به ایشان، به جمع همگونی از تجربه و جوانی در دامپزشکی استان اصفهان اشاره و از انرژی و تلاش همیشگی همکاران بویژه در روزهای سخت به نیکی یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به تلاش تمامی همکاران گفت: امسال نیز دقیقا دو ماه پس از گزارش اولین کانون در برابر ویروس مقاومت کردیم اما متاسفانه ماهیت ویروس اجازه مقاومت بیشتر را نداد. با این وجود بسیاری از شهرهای هم مرز ما با استان های درگیر با مراقبت های ویژه درگیر نشده و فعالیت ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیار زیادی بر سر راه تلاش ها و ظرفیت های بسیار خوب استان اصفهان قرار دارد گفت: جلسه صبح ما در استانداری، ارائه مطالب دکتر تهرانی و جمع بندی های عالمانه دکتر خلج و دستورات استاندار استان بسیار مفید بود و ان شاءلله بازده این جلسه نیز برای استان اصفهان بازده خوبی خواهد بود.

در ادامه معاون سلامت دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اولویت امسال ما آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بوده است خلاصه ای از روند فعالیت های دامپزشکی استان را در خصوص پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد تشریح کرد.

در پایان دکتر خلج در پاسخ به نقطه نظرات و مشکلات موجود در حوزه های مختلف دامپزشکی استان اصفهان مطروحه از طرف روسا و معاونین ستادی اداره کل و مسئولین برخی از شبکه های دامپزشکی استان سخنانی ایراد کرد و برای نیل به موفقیت در همه امور اعتقاد واقعی به علم و دانسته های تئوری را ضروری خواند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
چرا تو کانون آلوده فلاورجان به جای رعایت کامل اصول بیوسکیوریتی و ایمنی فردی ............... لباس فرم سیمرغ را پوشیدن؟
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
بعضی ها با ماکس و بعضی ها بدون ماکس!
نظر شما
ادامه