کد خبر: ۳۳۷۹۲
 

روز چهارشنبه 6 بهمن ماه جمعی از کارشناسان ستاد توسعه نانوفناوری کشور به همراه اعضای کمیته نانو سازمان دامپزشکی کشور از امکانات، تجهیزات و توانمندی های مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی مرکز ملی تشخیص، «دکتر محمد حبیبی» رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان ضمن خوشامد گویی به مهمانان، توضیحاتی در خصوص معرفی و اهم فعالیت ها و اهداف بخش های مختلف مرکز ملی تشخیص ارائه کرد.

وی اظهار داشت: تمام فعالیت های انجام گرفته در مرکز در جهت کمک به حفظ و ارتقاء سلامت در حوزه دامپزشکی می باشد وی همچنین بیان داشت که با توجه به کاربردهای نانو در حوزه دامپزشکی، قابلیت تشخیص و کنترل این اقلام ضروری بوده و اظهار امیدواری کرد که با همکاری ستاد توسعه نانوفناوری کشور این توان و قابلیت در مرکز ایجاد شود.

«دکتر محمد کاظم کوهی» استاد دانشگاه تهران، نماینده ویژه ستاد توسعه نانوفناوری و دبیر کمیته نانو سازمان دامپزشکی به کاربردهای نانو در حوزه دامپزشکی اشاره نموده و هدف از این بازدید را ایجاد ارتباط بین ستاد توسعه نانوفناوری کشور و مرکز ملی تشخیص و ایجاد همکاری مختلف از جمله آموزش و متصل شدن مرکز ملی تشخیص به شبکه آزمایشگاهی نانو اعلام کرد.

«دکتر جعفر دورودی» مدیر کل دفتر مطالعات و ارزیابی مخاطرات غذا، دارو و فرآورده های بیولوژیک و رابط سازمان دامپزشکی کشور در ستاد توسعه نانوفناوری کشور در خصوص کاربردهای نانوتکنولوژی در دامپزشکی توضیحاتی را ارائه کرد و اظهار داشت: با بهره گیری از امکانات مرکز ملی تشخیص می توان در حوره های کنترلی و تشخیص بیماریها از فناوری نانوتکنولوژی بهره جست.

«دکتر محمود قاضی خوانساری» استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر شبکه ایمنی در خصوص وظایف و اهمیت نانوتکنولوژی در حوزه سلامت، بهداشت و محیط توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت شبکه ایمنی نانوتکنولوژی در 4 بخش: سلامت بهداشت انسان، سلامت بهداشت شغلی، سلامت محیط زیست و اخلاق در نانو فعالیت دارد وی بیان داشت ایران در نانوتکنولوژی رتبه هفتم در جهان را دارا می باشد و همچنین در بین دستگاههای اجرایی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور در حوزه نانوتکنولوژی پیشرفت های خوبی را در حوزه نانو داشته است و همکاری بین سازمان دامپزشکی کشور و ستاد نانوفناوری را بسیار خوب اعلام کرد.

در پایان اعضای ستاد نانوفناوری در معیت دکتر محمد حبیبی رئیس مرکز ملی تشخیص و معاونین از بخش ها و تجهیزات مرکز ملی تشخیص بازدید کردند.

 
 
نظر شما
ادامه