کد خبر: ۳۳۷۹۷
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:
«دکتر علی وقف‌چی» افزود: بررسی وضعیت آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به منظور حفاظت از سلامت تولیدات مرغداران در دستور کار قرار گرفت ...
 

حکیم مهر - عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور در کمیسیون متبوعش بررسی شد، گفت: بررسی وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به منظور حفاظت از سلامت تولیدات مرغداران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر علی وقف چی» درباره جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: بررسی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی، کارشناسان، مسئولان وزارت بهداشت، بخش خصوصی، مسئولان سازمان های حوادث غیر مترقبه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و صندوق بیمه کشاورزی در کمیسیون متبوعش بررسی شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع لایحه موافقت نامه پاریس که از طرف شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شده بود با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون متبوعش بررسی و مقررشد برای تصمیم گیری نهایی سند موافقنامه پاریس از طرف سازمان محیط زیست به کمیسیون کشاورزی جهت بررسی ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: در زمینه تعرفه واردات محصولات کشاورزی برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند که اگر وزیر کشاورزی توان دفاع از حقوق کشاورزان را ندارد استعفا دهد و یا اینکه با قدرت تمام با حمایت از کمیسیون کشاورزی از حقوق تولیدکنندگان بویژه از بخش کشاورزی حمایت کند و نسبت به افزایش تعرفه واردات محصولات کشاورزی و برگشت به حالت قبل اقدامات لازم را اتخاذکند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد: پرداخت ده میلیارد تومان برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط دولت، بررسی موضوع صندوق بیمه کشاورزی، بررسی تعریف برای پرداخت خسارت به تولیدکنندگان، متعهد نمودن افراد دریافت کننده اعتبارات کشاورزی جهت ارائه گزارش عملیاتی، پیش بینی 20 میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه برای سازمان دامپزشکی برای کنترل پیشگیری بیماری های دامی و پرداخت به مجموعه های که سازمان مذکور تشخیص می دهد، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه کمیسیون بررسی شد.

 
 
نظر شما
ادامه