کد خبر: ۳۳۸۱۰
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
در پی انتشار خبر احتمال تایید اولین مورد ابتلای انسانی آنفلوانزای H5N8:
در پی انتشار خبر "احتمال تایید اولین مورد جهانی آنفلوآنزای H5N8 در نجف‌آباد" در حکیم مهر، «دکتر خسرو فاتحی» مشاور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان جوابیه‌ای به این پایگاه خبری ارسال نموده‌اند که عیناً به شرح زیر می‌باشد:
 
حکیم مهر - در پی انتشار خبر "احتمال تایید اولین مورد جهانی آنفلوآنزای H5N8 در نجف آباد" در حکیم مهر، «دکتر خسرو فاتحی» مشاور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان جوابیه ای به این پایگاه خبری ارسال نموده اند که عیناً به شرح زیر می باشد:
 

 

توضیح حکیم مهر:

1- ضمن احترام به جناب دکتر فاتحی بابت ارسال این اصلاحیه، چنانچه بنا بود اصلاحیه ای برای این خبر ارسال شود، شایسته بود که این اصلاحیه رسماً از سوی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و یا مدیرکل محترم دامپزشکی استان ارسال می گردید، ولی ارسال آن از سوی مشاور مدیرکل، با سربرگ اداره کل دامپزشکی استان و بدون مهر، جای شگفتی دارد!

2- گویا ایشان تفاوت میان اصلاحیه و تکذیبیه را نمی دانسته اند، کمااینکه در موضوع نامه ارسالی، از واژه «اصلاح» استفاده شده، اما در متن آن، به کلی خبر منتشر شده را تکذیب نموده اند.

 3- ما به هیچ عنوان منکر زحمات انجام شده از سوی مسئولین و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد نبوده و قلباً معتقدیم یکی از نقاط قوت مسئولین دامپزشکی استان، پاسخگویی همیشگی آنها به اصحاب رسانه و افکار عمومی بوده است که صمیمانه آن را ارج می نهیم.

 4- به محض درج توضیحات رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و تکذیب مورد انسانی ابتلا به آنفلوآنزای H5N8 ، علی رغم اینکه در متن خبر منتشر شده از سوی حکیم مهر، صراحتاً به «احتمال ابتلا» تاکید شده بود و به هیچ عنوان ابتلای انسانی مورد تایید قرار نگرفته است، اما باز هم جزء نخستین رسانه هایی بودیم که آن را منتشر نمودیم.

 5- رسالت سازمان های خبری و اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و در صورت نیاز اعلام هشدار در خصوص موضوعات مختلف، قبل از بروز فاجعه است. حکیم مهر با استعانت به این رسالت، همواره اخبار حوزه دامپزشکی را از سوی منابع معتبر، فارغ از اینکه طرح این موضوعات موجب خوشحالی یا ناراحتی شخصی، مسئولی، یا سازمانی گردد، منتشر می کند.

 6- نویسنده این متن، با استناد به این که رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، در پاسخ به سوالات خبرنگار، صرفاً به بیان سختی کار و مخاطرات شغلی ناشی از آن پرداخته است و مفاد منتشر شده در خبر موصوف، تفسیر شخصی خبرنگار آن مجموعه است، حکیم مهر را متهم به تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف واقع نموده است. نویسنده با چنان قاطعیتی این ادعا را می کند که گویا در زمان مصاحبه، در کنار شخص مصاحبه شونده قرار داشته است.

لازم به ذکر است که اولاً «تشویش اذهان عمومی» اتهام سنگینی است که تنها مراجع ذیصلاح در این زمینه صلاحیت تایید آن را دارند و در این جا حق پیگیری حقوقی این اتهام برای حکیم مهر محفوظ است. ثانیاً آنچه که در متن این خبر عنوان شد، عیناً بر اساس مصاحبه خبرنگار حکیم مهر با رئیس محترم شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد بوده و مستندات مشروح این مصاحبه موجود است و در صورت لزوم، به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد شد. در عنوان خبر نیز کلمه «احتمال» آمده است و توضیح داده شده است که پس از اعلام نتیجه آزمایشات، تشخیص قطعی بیماری اعلام خواهد شد.

 7- در خصوص حق پیگیری حقوقی آن اداره کل که در متن جوابیه تان آورده اید، حکیم مهر آمادگی کامل خود را برای حضور در مراجع قضایی و ارائه مستندات این مصاحبه به قاضی محترم اعلام می دارد.

8- در پایان جا دارد، مجدداً از زحمات مسئولین و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد که بصورت شبانه روزی برای کنترل این بیماری در استان تلاش می نمایند، قدردانی نماییم. فارغ از همه این سوء تفاهم ها، مسلماً صنعت طیور استان و سلامت مردم، مدیون تلاش های این عزیزان که سلامت خود را در این راه به خطر انداخته اند، خواهد بود.

 
 
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
كلا بهتره همه ساكت باشيم مبادا به كسي بر به خوره
خبر نديم مبادا تشويش بشه
صحبت نكنيم مبادا اذهان خراب بشه
بميريم تا مسيولين ارامش داشته باشن
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
دست مریزاد حکیم مهر.مشاور محترم آنچنان دستورانه متن را نوشته که برازنده ی نامبرده نمیباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
سلام. با تشکر از زحمات سایت وزین حکیم مهر. به نظر بنده رسم بدی است که شما هم مثل روزنامه کیهان هر گونه تکذبیه و اصلاحیه را با دوبرابر جواب و اتهام دیگر انتشار دهید. همه باید با صعه صدر و تلاش برای ارتقاء دامپزشکی بکوشیم
آرش
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
دست پاچگی ازین نحوه نامه نگاری می بارد، حالا شاید مسئولی از طرف بهداشت جواب خواسته که دامپزشکی اصفهان: چگونه اعلام کردید که آنفلوآنزای N5H8 شایع شده؟؟ و شما هم خواستید با این نامه رفع مسولیتی کرده باشید، دیگر لازم نیست اخلاق جوانمردی را هم که زیر پا بگذارید (حکیم مهر را مقصر کنید)، یک اصلاحیه کافیست برادر من، ضمن اینکه شما هم در جواب میتوانستید بگویید: بیش از 10 روز ازین ماجرا میگذرد و گفته شده فرد مذکور قرنطینه شده و خانواده و حتی همکاران اداره نجف آباد در نگرانی بسر میبرند ولی بجای اینکه همون 24 ساعت اول فورا نمونه برای پی سی آر فرستاده شود و جواب بیاید بعد از 10 روز سوآپ را به گفته خبر دیروز به تهران ارسال کرده اند! همان قدر که مسئولین در قبال تشویش اذهان عمومی حساسیت دارند باید همان قدر خودشان هم نسبت به این موارد حساسیت و نگرانی بخرج دهند، باز خدا رو شکر حکیم مهر این خبر را رفت تا کمتر از 2 ساعت بعد بهداشت در تشخیص قاطعیت بخرج دهد. ازینکه رئیس دامپزشکی نجف آباد نگران همکارش بوده و این مصاحبه را کرده شکی نیست و جای تشکر هم دارد. دکتر گویا در مصاحبه خود اعلام کرده این گزارشات بنام ایران گران تمام میشود و کسانی که این اخبار را منتشر کنند پیگیری میشوند و بلافاصله عنوانی نامشخص بنام مشاور رئیس دامپزشکی اصفهان نامه میزند که پیگری قانونی میکنیم، با این تفاسیر این سوال مطرح میشود: اگر واقعا ابتلا به این ویروس اتفاق بیافتد علی رغم تبعات مختلفی که دارد اعلام عمومی میشود؟ اگر جواب منفی باشد که.... ولی اگر جواب مثبت باشد آنموقع از رسانه هایی که نسبت به موضوع حساسیت نشان دادن تشکر میکنید یا تحت پیگرد قرار میدهید؟! ضمن اینکه با مثبت شدن یک مورد پاندمی جهانی قرار نیست رخ دهد و با مدیریت میتوان منطقه را کنترل و پاکسازی کرد و اتفاقا شفافیت و حساسیت رسانه های محلی لازم است تا در صورت رخداد مانع از پیشروی گردد (البته در اینجا من بدترین فرضیه ها را آوردم تا کمی تابوی این بیماری ریخته شود و خدا رو شکر که تا الان خبری نبوده)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
بابا دنیا ارزشی نداره که ................... به دست و پای همدیگه بپیچید شما باید از اینکه فقط 1 ماه حقوق و مزایاتان را قطع کنن شوکه بشید بقیه کشکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
حکیم جان ناراحت نشو از اینکه مشاور مکاتبه ای رو انجام میده که مربوط به حوزه روابط عمومی است. فعلا دور دوره مدیریت مشاورهاست، شما به سازمان دامپزشکی نگاه کن ، مشاور مصاحبه میکنه، به موسسه داری نگاه کن مشاور ، حکومت میکنه، خود وزارتخانه از همه بدتر، شما چرا ناراحت میشی. وگرنه وقتی رئیس سازمان میاد عیادت ، این یعنی چه که بعدا خطاب و عتاب میکنن،، راستی و بخوای یک حرفی زدن خودشون ترسیدن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
2
........................ ما تا امروز نمی دانستیم پست مشاور مدیر کل دامپزشکی آنهم با اختیار مکاتبه وجود دارد !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سلام. من فقط این را میدونم که پدر ما کارمندای دامپزشکی توی این مرغداریا داره در میاد ، از خطر ابتلا به انفلوانزا گرفته تا عوارض وحشتناک داروی تامیفلو، تحمل ابراز نارحتی مرغدارا و کارگراشون ، بی مهری مسولین و ندادن پول برای لوازم معدوم سازی و پرداخت غرامت و... اصلا ولش کن میترسم بازم بگم نتیجش این بشه که باید به وزارت بهداشت آمبولانس و تخت ایزوله و پووووووووووول برای نو سازی ناوگانش بدند ، آخه چون آنفلوانزای مرغی اومده. همه چی آرومه من چقدر خوشبختم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
در هیچ وزارتخانه واداره مرسوم نیست که مشاور اصلاحیه ای یا تکذیب ارسال نماید این کار به عهده خود مدیر یا روابط عمومی باید باشد مدیر کل استان اصفهان بهتر است اموزش مکاتبات اولیه را به مسئولین خود آموزش دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
به نظربنده مقصر اصلی ......................... بوده که بدون هماهنگی با شبکه بهداشت احتمال ابتلا به انفلونزا را طرح کرده و حکیم مهر هیچ مقصر نیست چرا که رسانه ها بدنبال خبر هستند
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
سلام سایت وزین حکیم مهر به این نکته توجه داشته باشد که وقتی خبری تائید نشده را در سایت درج میکند میداند چه استرسی به همکاران میدانی و خانواده آنان که چندین شبانه روز است در سرمای جانسوز در حال معدوم سازی کانون های آلوده هستند وارد میکند . انتشار این خبر از سوی حکیم مهر که به روزی مرجع اطلاع رسانی دقیق و به دور از حاشیه بود تعجب بر انگیز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
نمیدونم چرا دامپزشکی اینقدر دست پاچه عمل میکنه . واقعا نمیدونم . همیشه کم میاره . انگار قدرت دفاع کردن نداره . هر ارگانی کمی عکس العمل نشون بده مسیولین دامپزشکی سکوت میکنن . همیشه اینجوری بوده . یکی از دلایلی که ماده 19 تا حالا اجرا نشده همینه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
عیادت رئیس سازمان با آن وضعیت را ببینیم یا این اصلاحیه را!!!!!
صدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
در طی مدت 17 روز قرنطینه همت اباد شبکه بهداشت فقط یک بار در کانون حضور داشت. و ان زمان بازدید ا قایان دکتر خلج ودکتر موحدی بود
یکی از اهالی همت اباد نجف اباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
اقای دکتری که اصلاحیه زدی شما اصلا کجا بودی این چند وقت که بچه های دامپزشکی وبسیج تو این سرما شبانه روز مشغول ضد عفونی وکار بودند حالا تقدیر وتشکراش موند برا شبکه بهداشت والا بهداشتیا از ترس این که مبادا یه وقت درگیر انفولانزا بشن تلفنهای ما روهم جواب نمیدادن چه برسه که به ما سر بزنن ما که این چند وقت کسیو ندیدیم اگه رییس دامپزشکی میگه بهداشتیا همکاری نکردن والا ما شاهدیم راست میگه بار همش رودوش دامپزشکی بودو بچه های بسیج
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
اقای دکتر بی مهری کردن به همکارای خودتون وتشکر وقدر دانی از بهداشتی ها رو .................... کردی دست مریضاد دکتر جان
مسئول فنی بهداشتی در اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
2
این که لحن دکتر فاتحی و نگارش این نامه مناسب نیست را قبول دارم ولی این جور از کوره در رفتن حکیم مهر هم در نوع خودش نوبره.

انتشار خبر به این شکل در شرایطی که مردم منتظرهستند در شبکه های مجازی اخبار را پخش کنند باتوجه به قطعی نبودن خبر(احتمال!) و اینکه این خبر می تونه لطمه جبران ناپذیری به پروتئین سبد غذائی مردم وارد کنه(مخصوصا قشر متوسط رو به پائین) جای بازنگری دارد.

در کل حکیم مهر یک رسانه ی معتبر و قابل استناد برای قشر دامپزشکی و بهداشت هست و نیازی به درج این اخبار جنجالی جهت بیشتر دیده شدن ندارد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
تجهیزات ایمنی سازمان جهت محافظت از پرسنل کارا نیست ،ان شالله نسبت به تهیه تجهیزات پیشرفته تر و فراهم اوردن تستهای سالیانه برای پرسنل اقدامی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
1
0
آفرین بر حکیم مهر!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
1
آقای حکیم مهر خودت یک خبر منشر می کنی که فضا به این گونه متشنج میشه و وقتی هم تکذیبیه میاد جای پوزش طلبی ، مسخره می کنید متن نامه رو؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
درود بر حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
0
با تشکر فراوان از حکیم مهر. برای من جای سوال است که مشاور مدیر کل دیگر چه پستی است!! آنهم در اداره کل دامپزشکی ...شاید به این دلیل است که .............................
مسئول فنی داروخانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
1
دکتر فاتحی یکی از لایق ترین مدیران اداره کل سازمان دامپزشکی کشور است یکی از مدیرانی که بیشترین سمت رئیس اداره دارو درمان در کل کشور را داردو کاملا به مشکلات موجود در حوزه دارو درمان و بخش غیر دولتی واقف است و به جرائت میتوان گفت یکی از دلسوز ترین افرادی است که دغدغه حل مشکلات بخش خصوصی را دارد و این همه هجمه به ایشان به دور از انصاف است .خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر فرماید که در قضاوت هامون در مورد افراد دچار روز مرگی نشود. البته مطمینم حکیم مهر این کامنت را منشر نخواهد کرد چون شنا بر مخالف مسیر رودخانه است
نظر شما
ادامه