کد خبر: ۳۳۸۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

«ایران آنلاین» نوشت:

پس از آن که با پیگیری ها، ماهی های فاسد چینی رسوا و 2.5 تن از این ماهی ها توسط دامپزشکی معدوم شد، موضوع دیگری مطرح شد که حدود 9.5 تن ماهی چینی دیگر هم در سردخانه ای واقع در جاده قوچان دپو شده است. برای بررسی علت راهی سردخانه مذکور می شویم.

پس از حضور در سردخانه مذکور و بررسی های میدانی مشخص می شود که بیش از یک سال از زمان دپوی این   محموله ماهی در سردخانه مذکور می گذرد و همچنان تعیین تکلیف آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. با وجود تنظیم صورت جلسه های متعدد از سوی کارشناسان دامپزشکی، همچنان محموله مذکور در سردخانه امین شبکه دامپزشکی مشهد نگهداری می شود.

علاوه بر این دامپزشکی استان نیز در جوابیه ای که به گزارش خراسان درباره ماهی های فاسد چینی ارسال کرده بود وجود چنین محموله ای را تایید و اعلام کرده بود: «مقدار 10تن محموله ماهی منجمد چینی ارسالی از چابهار نیز به دلیل رعایت نشدن مدت نگهداری مناسب و نیز دارا بودن مشکل لیبل (برچسب مشخصات) توقیف شده که طبق آزمایش های انجام گرفته، مشکل میکروبی خاصی نداشته و برابر ضوابط و زیرنظر دستگاه محترم قضایی اجازه مصرف صنعتی پیدا نموده است.»

به همین دلیل هفته گذشته برای پیگیری موضوع با مدیر روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد تماس گرفتیم که وی در پاسخ به پیگیری های ما گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع در اختیار مقام قضایی است.

از همین رو برای اطلاع از اقدامات قضایی در زمینه محموله 9.5 تنی ماهی های چینی، با معاون دادستان مشهد در جرائم خاص و سرپرست ناحیه 4 دادسرای مشهد گفت و گو می کنیم. قاضی «سید جواد حسینی» با بیان این که محموله توقیفی به هیچ وجه مجوز مصرف انسانی دریافت نخواهد کرد، در تشریح ماجرا می گوید: مالک محموله توقیفی در آخرین روز مهلت قانونی یعنی پنجشنبه گذشته به دادسرا مراجعه کرد و خواستار آزمایش مجدد روی محموله برای تعیین نوع مصرف آن شد .

وی افزود: ما هم با توجه به درخواست مالک محموله، دستورات قضایی مورد نیاز را صادر کردیم و قرار شد شبکه دامپزشکی با انجام آزمایش های مربوطه روی قسمتی از محموله و اعلام نتیجه آن تا 10 روز دیگر، مشخص کند ماهی های مذکور قابلیت مصرف صنعتی دارد یا باید معدوم شود .

وی تصریح می کند: محموله ماهی هایی که بیش از 9 تن وزن دارد به هیچ عنوان مجوز مصرف انسانی نخواهد گرفت، بنابراین یا به مصرف صنعتی خواهد رسید و یا معدوم خواهد شد چرا که تاریخ مصرف آن گذشته است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
این تصویر مربوط ب اقای حسینی هست،ولی ایشان نماینده مجلسه نه قاضی
نظر شما
ادامه