کد خبر: ۳۳۸۳۲

هر روز چیزهای جدیدی در دنیای ما کشف می شود و حقایقی جدید ما را حیرت زده می کند. آیا تا به حال درباره توانمندی های ویژه حیوانات اندیشیده اید. در این گزارش با حیواناتی آشنا خواهید شد که پرنده نیستند، ولی می توانند پرواز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک باتو، در این گزارش با حیواناتی آشنا خواهید شد که پرنده نیستند، ولی می توانند پرواز کنند.

سفره ماهی شیطان، مانتا رای

سفره ماهی شیطان یا مانتا رای موجود عظیم دریایی و سرگردان در اقیانوس های سراسر جهان است. این سفره ماهی های اسرارآمیز با جثه ی بزرگ خود می توانند بیش از ۳ متر در هوا بپرند و پرواز کنند.




مورچه پرنده

مورچه پرنده بال ندارد و نباید آن را با مورچه های بالدار اشتباه گرفت. در جستجوی غذا از درختی به درخت دیگر پرواز می کند، نکته ی عجیب و ترسناک مورچه های پرنده این است که اغلب در گروه های بزرگ و متراکم از درختی به درخت دیگر پرواز می کنند.




مارمولک پرنده

به آنها اژدهای پرنده هم می گویند. این مارمولک ها تا ۸ اینچ (۲۰ سانتیمتر) رشد می کنند اما معمولا کمتر از ۲ اینچ هستند و از پهنای رودخانه و در نقاط مختلف جنگل به پرواز درمی آیند.




قورباغه پرنده

قورباغه های پرنده بال ندارند، در عوض دست و پاهای پهنی دارند که به آنها امکان پرواز می دهد.




لمورهای پرنده

پوست‌گُسترها را گاهی لمورهای پرنده می نامند. آنها گیاهخوارانی شبرو هستند که در جنگل های انبوه جنوب شرقی آسیا زندگی می کنند و می توانند مسافت های طولانی را پرواز کنند.




پرنده ماهی

پرنده ماهیان بیش از پنجاه گونه را شامل می شوند. در آب های مناطق حاره ای اقیانوس آرام، اطلس و اقیانوس هند یافت می شوند. بر خلاف معمول ۴ بال دارند و می توانند بیش از ۲۰۰ متر پرواز کنند.




سنجاب پرنده

سنجاب پرنده به طور کامل نمی تواند پرواز کند و تنها از درختی به درخت دیگر و تا ارتفاع ۹۰ متری می پرد. قدمت این گونه ی حیوانی به ۱۸ تا ۲۰ میلیون سال پیش باز می گردد.




مار پرنده

مار طلایی در جنوب و جنوب شرق آسیا زندگی می کند، سمی و نازک است و از همه مهمتر اینکه می تواند پرواز کند.






سرپاور پرنده ژاپنی

بر فراز اقیانوس ها پرواز می کند و باله های خود را مثل بال های یک پرنده باز می کند. و فقط در مدت زمان یک ثانیه قدرت پرواز تا ۱۱ متر را دارد.




برچسب ها: پرواز حیوانات،
نظر شما
ادامه