کد خبر: ۳۳۸۳۸



رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نجف آباد گفت: 2 نفر از پرسنل دامپزشکی شهرستان که به دلیل احتمال ابتلا به آنفلوآنزای نوع حاد پرندگان بستری شده بودند، پس از انجام معاینات مورد نیاز و اطمینان از سلامتی از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر حمید گله داری» با اشاره به ارسال آزمایشات این افراد به تهران جهت بررسی های بیشتر و دقیق تر بیان داشت: فشار کاری و روانی زیاد در این افراد زمینه ساز بروز علائمی مانند احساس ضعف و خستگی شده بود ولی در بررسی های صورت گرفته هیچ کدام از نشانه های آنفلوآنزای حاد پرندگان همچون تب، لرز و دردهای عضلانی شدید مشاهده نشد.

وی ترخیص یک روزه این افراد را نشانه دیگری بر عدم ابتلا به چنین بیماری دانست و خاطرنشان کرد: یکی از این افراد در بیمارستان فاطمه زهرا (س) شهرستان و نفر دوم هم که برای کاری عازم بروجن شده بود، در بیمارستان همین شهر به مدت حدوداً 24 ساعت بستری بود.

وی با تشریح عملکرد دستگاه های مختلف جهت مهار این بیماری در روستای همت آباد اضافه کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی بابت مصرف گوشت طیور توزیع شده در شبکه مجاز سطح شهرستان وجود ندارد ولی شهروندان بایستی نسبت به مرگ و میر ناگهانی و دسته جمعی پرندگان خانگی خود حساس بوده و هر گونه حادثه ای در این خصوص را سریعاً گزارش دهند.

کارشناسان هشدار می دهند: در صورت ابتلای پرندگان خانگی به چنین بیماری و مرگ آن ها، نبایستی لاشه ها در معابر عمومی و یا حتی زمین های بایر رها شود زیرا این موضوع می تواند به گسترش بیماری در سطح گسترده تری منجر گردد.

احمد رضا جعفرزاده معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری نجف آباد از مهار شدن این تهدید سخن گفت و افزود: به منظور اطلاع رسانی دقیق و کامل در این خصوص، مقرر شد تمامی اخبار مربوط به این موضوع از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان با رسانه ها در میان گذاشته شود.

 
نظر شما
ادامه