کد خبر: ۳۳۸۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: روستای همت آباد به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا ۱۴ روز قرنطینه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر«دکتر شهرام موحدی» اظهار داشت: بدنبال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان تاکنون شش کانون آلوده شناسایی شده است.

وی بیان داشت: اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان و بویین و میاندشت از کانون‌های شناسایی شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر روستای همت آباد در شهرستان نجف آباد تا ۱۴ روز در قرنطینه کامل رفته است، افزود: این تنها روستایی است که قرنطینه شده است که آن هم به خاطر عدم سرایت به روستاهای کناری آن بوده است.

وی با بیان اینکه روستای همت آباد به دلیل اینکه طیور بومی آن مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده است، به طور کامل قرنطینه شد، ادامه داد: این روستا به مدت ۲۱ روز در قرنطینه خواهد بود.

موحدی که علت شیوع آنفلوانزای فوق حادگان پرندگان را در این استان، وجود پرندگان مهاجر دانست که با باز شدن آب زاینده رود تعداد زیادی به این استان آمدند، ادامه داد: در حال حاضر توانستیم این بیماری را به خوبی کنترل کنیم به طوری که با اطمینان به مردم می گویم از خرید تخم مرغ و مرغ نگران نباشند.

وی اضافه کرد: مرغ و تخم مرغ را تنها از مراکز مطمئن که مهر دامپزشکی بر روی آن درج شده است، خریداری شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در هر گرم مدفوع پرنده بیمار حدود یک میلیارد ویروس وجود دارد که برای جلوگیری از انتقال آن باید دقت شود.

وی بیان داشت: با توجه به ورود پرندگان مهاجر به استان لازم است مردم از خرید و فروش هر نوع پرنده آزاد پرواز، زینتی، آبزی پرور و حتی بومی خودداری کنند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
دکترجان توپ را به زمین زاینده رود ننداز زاینده رود 7روزه که باز شده ولی بیماری 20روزه همه جای استان پخش شده دوباره شوخی!!!!!!@@@
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
چند سال قبل آنفلوآنزا به شهرستان ما آمد در یک روستا دستور معدوم سازی و قرنطینه اعمال کردیم معدوم سازی و قرنطینه یک هفته طول کشید . روز اول و دوم اهالی طیور خود را مخفی کردند و شبانه مرغ و خروس و غاز و بوقلمون خود را به روستاهای اطراف خونه اقوامشون بردند . د ما فکر کردیم تمام طیور روستا را معدوم کردیم . وقتی بحث پرداخت خسارت شد . رفتن و مرغهای خودشون باضافه مرغعای سای روستاها راهم باخودشان شبانه به روستا آوردن . خلاصه بعد از ده روز هی ما معدوم میکردیم هی مرغ و خروس اضافه میشد آخرش بساطمونو جمع کردیم و دست از پا درازتر برگشتیم . برادر من چه قرنطینه ای ....................
نظر شما
ادامه