کد خبر: ۳۳۸۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
«دکتر علی‌اکبر سیاری» افزود: خطر انتقال این بیماری به انسان وجود دارد، ولی هنوز هیچ مورد انسانی مبتلا به این بیماری در کشور نداشته‌ایم ...
 

حکیم مهر - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 14 استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان هستند و خطر انتقال این بیماری به انسان وجود دارد ولی هنوز هیچ مورد انسانی مبتلا به این بیماری در کشور نداشته ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی اکبر سیاری» روز چهارشنبه در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد، آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور را اعلام کرد .

وی گفت: گزارش هایی که از سراسر کشور به دست آمده نشان می دهد، بیماری آنفلوانزای پرندگان در 12 تا 14 استان کشور مشاهده شده است اما به علت معدوم کردن به موقع پرندگان آلوده و واکسیناسیون انسان های در معرض خطر، هنوز هیچ مورد انسانی از این بیماری در کشور نداشته ایم .

سیاری افزود: تمام پرسنل مرغداری ها و پرسنل بهداشتی- درمانی مرتبط با این بیماری واکسن انسانی آنفلوانزای پرندگان زده اند اما خطر بالقوه افرادی هستند که به دنبال شکار پرندگان یا استفاده خوراکی یا نگهداری پرندگان هستند .

وی گفت: وزارت بهداشت بر معدوم سازی پرندگان در مرغداری های آلوده و سم پاشی این اماکن در تمام استان ها نظارت می کند و به همه مردم توصیه می کند از مرغ و پرندگانی استفاده کنند که تحت نظارت سازمان دامپزشکی وارد بازار می شود .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
سم پاشی! !!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
1
وزارت بهداشت کارهای نظارتی خودش رو درست انجام بده.معدوم سازی رو دامپزشکی انجام می ده ونیازی هم به نظارت نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
واکسن انسانی آنفلوانزای پرندگان !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
اقا کدوم واکسن روزدید که این سویه در اون موجود هست اخه سمپاشی واسه چی ،................. به کدوم مرغدار و کارگر مرغداری واکسن زدید......................... خواهشمندم مسئولین سازمان پاسخش رو بدن
حتما دوباره میخان از اب گل الود ماهی بگیرن
نظر شما
ادامه