کد خبر: ۳۳۸۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان لردگان گفت: بيش از 2 هزار کيلوگرم ماهي قزل آلاي آلوده به مالاشيت گرين در مزارع پرورش ماهي شهرستان لردگان ضبط و معدوم سازي شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از سلام لردگان، «يوسف عبدالهي» سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان لردگان اظهار داشت: مالاشيت گرين يکي از فراورده هاي رنگي آنيلين است و اين ماده به عنوان يک ترکيب جهش زا و سرطان زا شناخته شده است، با توجه به سرطان زا بودن مالاشيت گرين، استفاده از آن در صنعت آبزي پروري ممنوع است،  اما سوداگران سرطان با آسودگي خيال و بدون دغدغه، «مالاشيت گرين» را  در مزارع پرورش ماهي  استفاده مي کنند .

عبدالهي افزود: در همين راستا در پي نمونه برداري از مزارع پرورش ماهي سطح شهرستان لردگان و بررسي نتايج انجام شده که حاکي از استفاده اين ماده خطرناک در برخي از مزارع پرورش ماهي بود، به دستور دادستان شهرستان مقدار دو تن و 200کيلو گرم ماهي آلوده  ضبط و معدوم سازي شد.

يوسف عبدالهي سرپرست شبکه دامپزشکي در ادامه بيان داشت: با بررسي به موقع و اخذ نتايج آزمايشات تمامي مزرارع متخلف شناسايي و  از ابتداي سال جاري تا کنون مقدار هفت تن و نيم ماهي آلوده  معدوم سازي  و صاحبان  اين مزارع به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي به پرورش دهندگان هشدار داد و گفت: تمامي مزارع پرورش ماهي شهرستان تحت نظارت و پايش بازرسان و کارشناسان شبکه دامپزشکي مي باشد و در صورتي که تخلفي در اين خصوص رخ دهد، با آن ها برخورد قاطع و قانوني ميشود و  از مردم خواست از خريد ماهي از فروشندگان دوره گرد  خود داري نمايند.

سرپرست شبکه دامپزشکي لردگان در اکيپهاي نظارت  و بازرسي مواد خام دامي شبکه دامپزشکي شهرستان لردگان طي بازرسي از مراکز عرضه مواد غذايي (رستوران ها، سردخانه هاي عرضه مواد  خام دامي، مراکز فروش مرغ و ماهي  و ...) مقدار 380 کيلو گرم مواد خام دامي ضبط و با حضور نماينده دادستان شهرستان لردگان در محل کشتارگاه لردگان معدوم گرديد.

يوسف عبدالهي درپايان افزود: با توجه به شيوع بيماري آنفلوانزا در استانهاي همجوار از همشهريان عزيز تقاضامنديم از فروشگاهاي داراي مجوز دامپزشکي مرغ و ماهي خود را تهيه و با مشاهده فروشندگان دوره گرد عرضه غير بهداشتي مرغ زنده با شماره 03834442566 اطلاع رساني نمايند.


 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
ماهی عقب ماشینه پرستوماهیه نه قزل آلا به همراه یه سری ماهی خراب مغازه ها که جمع میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
چه مسئول فنی محترمی داشته که متوجه این نا بسامانی شده. هیچکس حریف مافیایی نخواهد شد جز اتحاد و همدلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
امیدوارم خدا از سر تقصیرات گناهکاران بگذرد چه اونایی که مالاشیت استفاده می کنند چه اونایی که با پرورش دهنده لابی می کنند
نظر شما
ادامه