کد خبر: ۳۳۸۷۶
 

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی در جلسه ستاد استانی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضمن قدردانی از اقدامات دامپزشکی استان، خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز دامپزشکی در جهت پیشگیری از بروز بیماری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «محمد منتظمی» گفت: اگر قرار است دامپزشکی در کنترل آنفلوآنزای پرندگان موفق باشد بایستی اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا بتوان از سرمایه 130 هزار میلیارد تومانی طیور صیانت کرد.

وی اظهار داشت: قطعا منابع اداری سازمان ها پاسخگوی این بلای بی رحم و این ویروس وحشی نیست و اگر توجه کافی به پیشگیری ان نشود می تواند به یک فاجعه ملی تبدیل شود.

وی با اشاره به درگیری 14 استان با این بیماری هستند یادآور شد اگر برنامه های قرذطنیه ای دامپزشکی نبود استان با رتبه دوم تولید بایستی تا بحال از پا درمی آمد و من به عنوان یک مرغدار قدردان این تلاش ها هستم.

منتظمی خاطرنشان ساخت: بیمه لطف لازم و نیز توانایی بیمه کردن واحدهای تخم گذار را ندارد و قادر به پراخت خسارت هم نیست.

وی گفت: در سال قبل 94 هزارتن صادرات تخم مرغ داشتیم و امسال در صادرات این فرآورده خام دامی مشکل داریم لازم است در جهت حمایت از مرغداران نهاده های دامی با قیمت مناسب در اختیار مرغدار گذاشته شود.

 
 
نظر شما
ادامه