کد خبر: ۳۳۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری های زنبور عسل موسسه رازی گفت: اولین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی زنبور عسل، با حضور مسئولان و محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با همکاری این موسسه برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مجتبی محرمی» با اشاره به برگزاری اولین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی زنبور عسل در کشور، اظهار کرد: این کنگره 3 روزه برای نخستین بار به صورت بین المللی در محل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تشکیل شد .

وی با اشاره به حضور مک کیب به عنوان رئیس سازمان بین المللی آپی موندیا (انجمن جهانی زنبور عسل) در این مراسم افزود: پروفسور ولف گانگ ریتر از کشور آلمان به عنوان کارشناس بین المللی سازمان بهداشت جهانی و رئیس بخش بیماری های زنبور عسل این سازمان و نیز  پروفسور کاسپر بینفلد نیز که متخصص ژنتیک زنبور عسل است، از کشور آلمان در این کنگره حضور داشتند .

رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری های زنبور عسل موسسه رازی، موضوع اصلاح نژاد زنبور عسل با هدف افزایش تولید و مقاومت به بیماری های مهم زنبور عسل از جمله بیماری واروازیس را از جمله مباحث مطرح شده در این کنگره عنوان کرد و گفت: در همین راستا کارگاه های آموزشی آخرین یافته های علمی برای مبارزه با بیماری های زنبور عسل مانند واروازیس و لوک آمریکایی در این کنگره توسط پروفسور ولف گانگ ریتر تدریس شد .

وی بیان کرد: پروفسور کاسپر بینفلد رئیس انستیتو تحقیقات زنبورعسل نیز آخرین یافته های علمی در خصوص اصلاح نژاد زنبور عسل با هدف ایجاد مقاومت در برابر بیماری ها را در کارگاه آموزشی این کنگره مطرح کرد .

دکتر محرمی با اشاره به اینکه در روزهای دوم و سوم برگزاری این کنگره مقالات داخلی و خارجی متعددی ارائه شد، خاطرنشان کرد: تصویر جهانی زنبورداری، وضعیت کنونی زنبور عسل در جهان، اهمیت زنبورعسل در گرده افشانی و محصولات کشاورزی، بیماری های زنبور عسل به عنوان مشکلی جهانی و ارزیابی کلونی های اصلاح نژاد شده از مواردی بود که توسط این کارشناسان بین المللی در کنگره زنبور عسل مورد بررسی قرار گرفت .

رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری های زنبور عسل موسسه رازی افزود: تشکیل پنل و ارائه مقالاتی در خصوص بیماری های زنبور عسل، گرده افشانی، فرآورده های زنبور عسل را از دیگر برنامه های این کنگره اعلام کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه پوستر و برپایی غرفه هایی مرتبط با صنعت زنبورعسل از برنامه های حاشیه ای این کنگره بود .

دکتر محرمی تصریح کرد: در پی مذاکرات انجام شده، ارتباط ایران با این صنعت در جهان بیشتر برقرار خواهد شد تا سمینارهای منطقه ای آپی موندیا در ایران برگزار شود و ارتباطات علمی میان محققان زنبور عسل در کشور و سایر نقاط جهان تقویت شود .

وی باتاکید بر اینکه این ارتباط می تواند برای این صنعت در ایران بسیار مفید و موثر باشد، گفت: تاکنون شاهد هیچ گونه ارتباط بین المللی در بخش زنبور عسل میان ایران و سایر کشورها نبودیم که موسسه رازی علاوه بر انجام تحقیقات در این زمینه، از حامیان برگزاری این کنگره به حساب می آید .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
این به موسسه رازی چه ربطی داشت؟ هر چند این روزها موسسه بدلائلی تلاش بسیاری میکند که عملکرد خود را به نمایش بگذارد، مشخص نیست چه خبره که مصاحبه های دوره ای و تکراری بسیاری انجام میشود که غالب آنها هم غیر حضوری، یک طرفه و .... هی.... !!!!
نظر شما
ادامه