کد خبر: ۳۳۸۸۱
 

نمایندگان مردم در خانه ملت با انتقاد از برگزاری مسابقات خونین حیوانات در برخی مناطق کشور هرگونه حیوان آزاری در کشور را محکوم کردند و از دولت خواستار ارائه هر چه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، انتشار فیلم ها و تصاویری از حیوان آزاری در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی نه تنها دل هر بیننده ای را به درد آورده بلکه روح جامعه را جریحه‌دار می‌کند موضوعی که اگرچه هر از چند گاهی شاهد آن هستیم؛ این حیوان آزاری ها در حالی انجام می شود که به عقیده نمایندگان مجلس، حیوان آزاری در قانون جرم انگاری نشده است.

به دنبال حیوان آزاری‌های صورت گرفته در کشور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اسفند سال گذشته از تدوین لایحه مقابله با حیوان آزاری خبر داد؛ لایحه ای که طبق نظر نمایندگان مجلس باید هر چه سریع تر از سوی دولت تعیین تکلیف شده و به مجلس ارائه شود تا خلاء های قانونی در رابطه با حفاظت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست رفع شود.

در این رابطه شاهد مسابقات خونین حیوانات در برخی مناطق کشور هستیم، مسابقاتی که طبق اظهارات نمایندگان مجلس هنوز برنیفتاده است و مردم به آن به عنوان سرگرمی نگاه کرده و به گونه ای عرف محسوب می شود  این در حالی است که حیوان آزاری و شکنجه حیوانات از نظر شرعی حرام بوده و مذموم شناخته می شود؛ نمایندگان تاکید دارند تعداد زیادی از مردم این مسابقات خونین را مشاهده می کنند به گونه‌ای که تعداد آنها به دو هزار نفر هم می رسد؛ نمایندگان مجلس تاکید می کنند هر چند در این رابطه بارها تذکر داده اند اما به نتیجه نرسیده است.

نمایندگان مجلس با انتقاد از برگزاری چنین مسابقاتی هرگونه حیوان آزاری در کشور را محکوم کردند و معتقدند حیوان آزاری جریحه‌دار شدن افکار عمومی را به دنبال دارد که باید ابعاد روانشناسی چنین موضوعی در کشور بررسی وشناسایی شود.

نمایندگان خانه ملت بر این باورند سازمان حفاظت محیط زیست باید به موضوع مسابقات خونین حیوانات ورود کرده، زمینه حیوان آزاری‌ها را بررسی و نسبت به ارائه راهکارهای پیشگیرانه اقدام کند.

 حسین زاده: انتقاد از برگزاری مسابقات خونین حیوانات در برخی مناطق کشور/ دولت سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری را ارائه کند

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از برگزاری مسابقات خونین حیوانات در برخی مناطق کشور هرگونه حیوان آزاری در کشور را محکوم کرد ویادآور شد: حیوان آزاری جریحه‌دار شدن افکار عمومی را به دنبال دارد، باید ابعاد روانشناسانه چنین موضوعی در کشور بررسی وشناسایی شود، متاسفانه تاکنون برای حل ریشه ای چنین معضلاتی در کشور اقدامی صورت نگرفته و همچنان شاهد بروز معضلاتی از این دست در کشور هستیم.

عبدالکریم حسین زاده  

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با حیوان آزاران  و برگزارکنندگان مسابقات حیوانات نباید به صورت سطحی برخورد کرد بلکه باید معضل حیوان آزاری  به صورت ریشه‌ای در کشور رفع شود، تصریح کرد: متاسفانه برگزاری جنگ های خونین میان حیوانات در برخی مناطق کشور هنوز وجود دارد و به گونه ای ریشه در فرهنگ محلی دارد این در حالی است که هیچ گونه آسیب‌شناسی در این باره انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید به موضوع مسابقات خونین حیوانات ورود کرده، زمینه حیوان آزاری‌ها را بررسی و نسبت به ارائه راهکارهای پیشگیرانه اقدام کند، ادامه داد: هر چند مجازات و تنبیه عاملان حیوان آزاری می‌تواند در کاهش حیوان آزاری موثر باشد اما طبق بررسی ها این موضوع در برخی موارد نتایج عکس داده بنابراین بهتر است با مطالعات دقیق روانشناسی، راهکارهای پیشگیرانه اتخاذ شود.

حسین زاده با بیان اینکه برای برخورد منطقی و عقلانی با هر آسیبی باید ریشه و منشا بروز آن آسیب شناسایی شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید فعالانه به موضوع حیوان آزاری ورود کند و قبل از اقدامات حقوقی نسبت به بررسی دیگر راهکارهای پیشگیرانه اقدام کند.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس دهم، با یادآوری شکارچیانی که از شکار کناره گیری کرده و اسلحه خود را کنار گذاشتند، گفت: برخی از این افراد به عنوان همیاران محیط زیست با محیط بانان در راستای حفاظت از گونه های نادر جانوری همکاری می کنند؛ بنابراین می توان گفت تشدید مجازات ها کارایی لازم را در کاهش شکار نداشته بلکه فرهنگ سازی اثرگذارتر بوده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، فرهنگ سازی را در کاهش حیوان آزاری ها موثر دانست و افزود: البته در کنار فرهنگ‌سازی و ریشه یابی معضل حیوان آزاری در کشور باید به برخوردهای قانونی و قضایی با عاملان حیوان آزاری و برگزارکننده مسابقات خونین حیوانات نیز توجه کرد که در این باره لازم است با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و نیروی انتظامی از بروز چنین معضلاتی در کشور جلوگیری شود.

حسین زاده با یادآوری اینکه برگزاری مسابقات خونین حیوانات در برخی مناطق کشور باید به عنوان ناهنجاری های اجتماعی شناخته شود، تصریح کرد: باید با برگزارکننده های چنین مسابقاتی با جدیت برخورد کرد.

انتقاد از تعلل دولت در ارائه لوایح مقابله با حیوان آزاری و حمایت از محیط بانان به مجلس

این نماینده مردم در مجلس دهم از تعلل دولت در ارائه لوایح مقابله با حیوان آزاری و حمایت از محیط بانان به مجلس انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این لوایح هنوز از سوی دولت تعیین تکلیف نشده این در حالی است که در حوزه محیط زیست با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با انتقاد از اینکه اگر دولت به فکر محیط‌بانان و دفاع از حقوق حیوانات است باید هر چه سریع تر نسبت به ارائه لوایح مقابله با حیوان آزاری و همچنین حمایت از محیط بانان به مجلس اقدام کند، افزود: در برخی حوزه‌ها با انباشت قوانین و در برخی دیگر مانند حوزه محیط زیست در رابطه با حیات وحش، محیط بانان، حیوان آزاری با ضعف شدید قانون روبرو هستیم، انتظار می رود دولت هر چه سریع تر لوایح مذکور را بررسی و به مجلس ارائه کند تا بتوان نسبت به بهبود وضعیت محیط بانان و حیوانات ولگرد و بی سرپرست اقدام کرد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در زمینه حیوان آزاری خلاء قانونی نداریم، گفت: اگر در این رابطه خلاء قانونی نداشتیم سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تدوین لایحه مقابله به حیوان آزاری اقدام نمی کرد؛ البته در رابطه با حمایت از حیات وحش به ویژه گونه های نادر جانوری نیز با خلاء قانونی روبرو هستیم.

ضرورت ورود نیروی انتظامی به موضوع نبرد خونین گاوها در گیلان/ لایحه مقابله با حیوان آزاری سریع‌تر به مجلس ارایه شود

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار در مجلس دهم با بیان اینکه حیات وحش جزو اکوسیستم و سرمایه و ثروت ملی کشور محسوب می‌شود که باید در حفاظت از آنها تلاش جدی صورت گیرد، افزود: به طور قطع باید خلاء های قانونی در رابطه با حفاظت وحمایت از حیات وحش رفع شود و دولت نسبت به این موضوع نگاهی جدی داشته باشد.

 کوچکی نژاد: خلاء های قانونی در رابطه با حفاظت وحمایت از حیات وحش رفع شود

جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از برگزاری نبرد خونین گاوها در استان گیلان انتقاد و بر ضرورت ورود نیروی انتظامی به این موضوع تاکید کرد وگفت: افراد گاوهای نر را برای مسابقه پرورش می دهند و سپس آنها را وارد میدان کرده و وادارشان می کنند با هم بجنگند البته برای این مسابقات شرط گذاشته می شود و مبلغی هم برای صاحب گاو برنده تعیین می شود این در حالی است که آزار و اذیت حیوانات جرم تلقی شده و طبق دستورات اسلام شرط بندی بر این عمل شنیع نیز حرام است.

جبار کوچکی نژاد 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بارها در رابطه با نبرد گاوها در استان گیلان تذکر داده ایم،  ادامه داد: مردم به این موضوع به عنوان سرگرمی نگاه می کنند و به گونه ای عرف محسوب شده و از گذشته تاکنون وجود دارد؛ متاسفانه جنگ گاوها و خروس ها هنوز در نقاطی از کشور وجود دارد و بر نیفتاده است این در حالی است که حیوان آزاری و شکنجه آنها از نظر شرعی حرام بوده و مذموم شناخته می شود، هر چند بارها در این رابطه تذکر داده ایم اما متاسفانه این تذکرها به نتیجه نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مسابقات نبرد خونین گاوها در میدانی برگزار می شود، بر لزوم برخورد جدی و قاطع نیروی انتظامی با عاملان برگزاری این مسابقات تاکید کرد وگفت: تعداد زیادی از مردم این مسابقات خونین را مشاهده می کنند به گونه‌ای که تعداد آنها به 2 هزار نفر هم می رسد؛  به صورت جدی نیاز است نیروی انتظامی به این موضوع ورود و هر چه سریع تر به این مسابقات پایان دهد.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس، بر ضرورت ارائه هر چه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس تاکید کرد و گفت: برای دفاع از حقوق حیوانات ولگرد و بی سرپرست باید سازمان حفاظت محیط زیست هر چه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری را به مجلس ارائه کند، البته حیوان آزاری تنها با جرم انگاری رفع نمی شود بلکه باید فرهنگ سازی مناسبی در این رابطه انجام شود و مذموم شمردن حیوان آزاری از دوران کودکی نهادینه شده و به دانش آموزان در مدارس آموزش های لازم داده شود.

 دلخوش اباتری: لزوم تعیین تکلیف لایحه مقابله با حیوان آزاری/ محیط زیست حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست را برعهده بگیرد

سیدکاظم دلخوش اباتری، سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف لایحه مقابله با حیوان آزاری، افزود: برای حمایت از حقوق این حیوانات لایحه مذکور باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

کاظم دلخوش اباتری 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی،  با یادآوری اینکه در قرآن بر لزوم پرهیز از حیوان آزاری تاکید شده، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که خداوند متعال برای جایگاه حیوانات اهمیت قائل شده و ما هم باید پیرو دستورات خداوند باشیم.

وی با یادآوری اینکه انسان ها نباید برای تفریح و سرگرمی خود حیوانات بی گناه را مورد آزار و اذیت قرار دهند، گفت: حق حیات و زندگی تنها مختص انسان ها نیست بلکه حیوانات هم حق زندگی داشته و نباید این حق  به هر گونه ای از آنها سلب شود.

دلخوش با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست را بر عهده بگیرد، ادامه داد: این دستگاه باید با حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست اجازه ندهد افرادی آنها را مورد اذیت و آزار قرار دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بهتر است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست در حمایت از حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست داشته باشند، تصریح کرد: البته کارگروهی در فرمانداری‌ها وجود دارد که رسیدگی به امور حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست را بر عهده دارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست باید لایحه مقابله با حیوان آزاری هر چه سریع تر تعیین تکلیف و به مجلس ارائه شود، گفت: از این طریق می‌توان با عاملان حیوان آزاری برخورد کرد.
 
 
نظر شما
ادامه