کد خبر: ۳۳۸۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

طرح توجیه کسب و کار راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان تولید و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی از سوی دانشجوی جوان واحد ورامین مورد استقبال معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و اکنون ایده‌پردازان این طرح در پارک علم و فناوری این دانشگاه مستقر و در مرحله ثبت شرکت هستند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «سید محمدامین موسوی راد» متولد سال 1374، دانشجوی ترم 6 رشته ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و یکی از مدیران جوان و فعال در عرضه اقتصاد دانش‌بنیان است. او که قصد راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان به منظور تولید و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی دارد درباره ایده این طرح به خبرنگار خبرگزاری آنا می‌گوید: «پس از شرکت در کلاس آشنایی با موش‌های آزمایشگاهی  (IVF) و لقاح آزمایشگاهی ایده تولید حیوانات آزمایشگاهی به ذهنم خطور کرد و با توجه به حمایت‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های دانش‌بنیان دارد، تصمیم گرفتم که طرح توجیه اقتصادی (بیزنس پلن) آن را بنویسم .»

وی ادامه می‌دهد:‌ «زمانی‌که دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش امسال از دفتر شرکت رادژن آزما واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد، از این ایده استقبال کرد چراکه طرح به معنای واقعی دانش‌بنیان است و بر اساس برنامه‌هایی که انجام داده‌ایم، جامعه هدف این طرح در مرحله تامین داخل و پس از آن صادرات به خاورمیانه، آسیا و سپس رقابت با کشورهای تولیدکننده حیوانات آزمایشگاهی همچون آمریکا و ژاپن است .»

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، تولید گامت‌ و جنین فریز شده را یکی از برنامه‌های خود عنوان می‌کند و می‌گوید: «این گامت در کشور فقط از سوی پژوهشگاه رویان تولید می‌شود و ما سعی داریم با تولید گامت‌ و جنین‌های فریز شده و نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی همچون موش و خرگوش نخستین شرکت دانش‌بنیانی باشیم که اقدام به تولید گامت و جنین فریز شده برای دانشجویان کرده است . »

موسوی، تولید آنتی بادی مونوکلونال را از دیگر ایده‌های دانش‌بنیان خود عنوان می‌کند و می‌افزاید: «آنتی بادی یا پادتَن نوعی پروتئین است که در دستگاه ایمنی بدن، در پاسخ به حضور آنتی‌ژن خاصی، تولید می‌شود و در خون به گردش درمی‌آید یا در محل تولید باقی می‌ماند تا به آنتی‌ژن که معمولا اجسام بیگانه همچون باکتری و ویروس است، حمله‌ور شود و آن‌را بی‌زیان سازد . »

وی در این باره می‌افزاید: «برای تولید آنتی‌بادی مونوکلونال می‌توانیم با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی به روش  ih vivo نتایج آزمایش‌ها را بررسی کنیم، به عنوان مثال برای تهیه پادزهر یک اسب را با سم مار آلوده می‌کنند و از آنتی‌ژن تولید شده در خون اسب پادزهر آن نوع زهر را تولید می‌کنند. ما هم تلاش داریم با استفاده از این روش درمان سرطان‌هایی همچون سرطان سینه را پیدا کنیم . »

این دانشجوی محقق معتقد است دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن دانشکده‌های مرتبط با حوزه پزشکی و علوم پایه یکی از بزرگترین استفاده کنندگان از حیوانات آزمایشگاهی است که اگر با استفاده از این ایده‌ها بتوانم شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنم -که البته درخواست آن را ارائه کرده‌ام- می‌توانیم با ظرفیت‌های موجود به سرعت به تولیدکننده اصلی حیوانات آزمایشگاهی در منطقه تبدیل شویم که تحقق این موضوع نیاز به حمایت مسئولان دارد.

موسوی درباره پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به آنـــا می‌گوید: «راه‌اندازی این پارک کمک و پشتوانه خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپاست؛ با توجه به اهداف و برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم . »

 مرکز رشد و شتابدهی
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
ایمیل ایشون رو در اختیار بگذارید ممنون.
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
1
نظرات خوبی دارند ولی نمی دانند که پرورش حیوانات ازمایشگاهی و موارد مرتبط با آن به مقرون به صرفه نیست و موسسات دولتی متعددی فقط به کمک بودجه دولتی سرپا مانده اند. تولید انتی بادی منوکلونال هم در کشور در موارد بسیاری انجام می شود و مقالات و پایاننامه های فراوانی در دسترس است و اکثرا هم قابلیت اجرایی دارند ولی در این مساله مهمترین موضوع تجاری سازی است. که برخی شرکتها توانسته اند مثل سیناژن و ..... بهتر است ایشان بررسی های بیشتری انجام دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
2
خبر بسیار کلی بود و مشخص نکرده اند که طرح ایشان دقیقا در چه زمینه ای می باشد. امیدوارم که از این طرحشان بتوانند استفاده مفیدی ببرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
2
2
بهتر نیست این خبر رو وقتی که این کار به نتیجه رسید میزدین که البته احتمال به نتیجه رسیدن ان حتی ۱ درصد هم نمیباشد
رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
3
1
ببینید آیا تعریف moAb و... و کریس بر کس , و دیگر تکنیک های ناک داون و ناک اوت کردن بلدن که بخوان این کارو بکنن به حرف زدن نیست. خیلی از اساتید امر هم این حرف رو نمیزنن درضمن این تکنیک ها رو باید اجرا کرد. و چیز جدید و نویی نیست. البته به شوخی بیشتر نزدیک هست.
ناشناس ولی کارشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
2
1
سنگ بزرگ علامت نزدن می باشد مخصوصاً برای کسی که در این رشته هیچگونه تخصص و اطلاعاتی ندارد. بهتر است این استاد تمام بزرگ وار و البته بسیار جوان سری به مراکز بزرگ پرورش حیوانات آزمایشگاهی و فعالیت های آنان که سال های طولانی است در این زمینه تجربه دارند و فعالیت می کنند و افتخارات بزرگی را برای مملکت بدست آورده اند بزنند و یک سری از محصولات آنان از جمله گامت و جنین فریز شده و ... را به رایگان تحویل بگیرند ضمن اینکه تولید آنتی بادی مونوکلونال بحث جدیدی نمی باشد و در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی انجام شده و می شود. خواهشمند است برای احترام گذاشتن به خودتان و سپس سایر افرادی که سالها در حوزه های تخصصی خود فعالیت می کنند آین گونه شوی تبلیغاتی راه نیندازید. این گونه فعالیت ها فقط در رویان انجام نمی شود و شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در جاهای دیگری نیز وجود دارند . متاسفانه مدیران ارشد اینگونه دانشگاهها نیز اطلاعاتی از این گونه مسائل ندارند و با ذوق زدگی و هیجانات آنی به این گونه تبلیغات دامن می زنند.
به امید رعایت حقوق اخلاقی و فرهنگی و البته علمی در تمام قسمت های کشور عزیز و اسلامی ایران
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
3
این طرح بسیار عالیست لطفا راه ارتباط با ایشان را بگذارید
نظر شما
ادامه