کد خبر: ۳۳۸۸۵
با شعار «حرکت رو به جلو از مفهوم سلامت واحد به رویکرد سلامت واحد» برگزار شد
این کنفرانس با شعار «حرکت رو به جلو از مفهوم سلامت واحد به رویکرد سلامت واحد» از تاریخ 10 و 11 نوامبر 2016 در ژاپن برگزار شد ...
 

دومین کنفرانس جهانی سلامت واحد

دکتر سید شهرام میرزمانی

 

 «دومین کنفرانس جهانی سلامت واحد» از سوی انجمن جهانی دامپزشکی (WVA ) و انجمن جهانی پزشکی (WMA ) و با همکاری انجمن های پزشکی (JMA ) و دامپزشکی ژاپن (JVMA) با شعار «حرکت رو به جلو از مفهوم سلامت واحد به رویکرد سلامت واحد» در تاریخ 10 و 11 نوامبر 2016 در شهر کیتکیوشو استان فوکوئوکا ژاپن برگزار شد.

در این کنفرانس بیش از 600 شرکت کننده از 31 کشور از سراسر جهان با حدود 30 سخنرانی برای پوشش مسائل مختلف سلامت واحد حضور داشتند.

هدف از این کنفرانس تقویت تماس ها و ارتباطات و دستیابی به همکاری نزدیک تر بین پزشکان، دامپزشکان و همه ذینفعان مدنظر برای بهبود جنبه های مختلف سلامت و رفاه انسان ها، حیوانات و محیط زیست بوده است.

مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس جهانی "سلامت واحد" با حضور قابل توجهی خاندان سلطنتی ژاپن افتتاح شد. شاهزاده "آکیشینو" در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان حاضر در دومین کنفرانس جهانی سلامت واحد، بر اهمیت رویکرد سلامت واحد برای رسیدگی به چالش های بهداشت عمومی و حیوانات تاکید نمود.

پس از سخنرانی های کوتاه خوش آمدگویی نمایندگان WVA ، WMA ، JMA ، JVMA ، تماینده سه جانبه FAO/OIE /WHO ، وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی ژاپن و مدیران منطقه فوکوئوکا و شهر کیتکیوشو، کنفرانس با جلسات مختلف بر روی مفهوم سلامت واحد، بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوانات، مقاومت ضد میکروبی، آموزش دامپزشکی مفهوم سلامت واحد و سایر جنبه های سلامت واحد آغاز شد.

در طی دو روز برگزاری این کنفرانس و ارائه سخنرانی ها، انجمن های جهانی پزشکی و دامپزشکی بر ضرورت موارد زیر تاکید کردند:

 1) حمایت بیشتر برای جلب توجه سیاسی پایدار به ویژه در سطح ملی، بر روی مسائل مربوط به سلامت واحد برای اطمینان از سلامت (انسان، حیوان، و محیط زیست) که اولویت سیاست های توسعه پایدار است.

 2) اطمینان از تمرکز بر سلامت محیط زیست شامل مباحث سلامت واحد برای حرکت رو به جلو (برای مثال ترکیبات ضد میکروبی آبزی پروری، مصارف کشاورزی، آلودگی ناشی از استفاده بشر) می شود.

 3) تشویق توسعه بیشتر برنامه های آموزشی و آزمایش های تجربی در سلامت واحد، زیرا از نظر ماهیت چند رشته ای هستند و دانشجویان طب انسانی و دامپزشکی با هم همکاری نمایند.

 4) حمایت بیشتر تداوم برنامه های توسعه متقابل حرفه ای طب انسانی و حیوانی با رویکرد سلامت واحد

 5) تشویق منابع بیشتر برای تحقیق در راهبردهای پیشگیرانه به منظور ارتقای مفهوم و رویکرد سلامت واحد

 

دومین کنفرانس جهانی سلامت واحد منجر به امضای تاریخی تفاهم نامه فوکوئوکا توسط انجمن های WVA ، WMA ، JMA و JMVA گردید. این چهار انجمن توافق کردند که از مرحله اعتباربخشی و به رسمیت شناختن "مفهوم سلامت واحد" به مرحله پیاده سازی عملی آن حرکت نمایند:

 1) پزشکان و دامپزشکان باید تبادل اطلاعات را با هدف پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و تقویت همکاری، و همچنین مشارکت بیشتر به منظور ایجاد یک سیستم تحقیقاتی بر روی بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان تقویت نمایند.

 2) پزشکان و دامپزشکان باید همکاری های خود را به منظور اطمینان از استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک ها در مراقبت از انسان و حیوان تقویت نمایند.

 3) پزشکان و دامپزشکان باید فعالیت های توسعه و بهبود آموزش طب انسانی و دامپزشکی، از جمله درک مفهوم و رویکرد سلامت واحد به عنوان یکی از چالش های سلامت واحد را پشتیبانی نمایند.

4) پزشکان و دامپزشکان باید همکاری های خود را برای حل و فصل همه مسائل مربوط به ایجاد یک جامعه سالم و امن ترویج و تقویت نمایند.

 

پس از برگزاری موفق دومین کنفرانس جهانی سلامت واحد، انجمن جهانی دامپزشکی (WVA ) و انجمن جهانی پزشکی (WMA ) پیشنهادهایی از انجمن های دامپزشکی و پزشکی برای برگزاری سومین کنفرانس جهانی سلامت واحد در کشور خود دریافت کردند که نشانگر علاقمندی آنها را برای افزایش همکاری های بین دامپزشکان و پزشکان در حوزه سلامت واحد می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه