کد خبر: ۳۳۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

امروز شنبه 16 بهمن ماه کارگاه آموزشی و هماهنگی بین سازمان دامپزشکی ایران و افغانستان در مورد بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در محل سازمان دامپزشکی کشور در حال برگزاری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این کارگاه آموزشی 3 روزه با حضور «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی ایران و «دکتر جهانگیر میخائیل» رئیس کل صحت حیوانی و مالداری افغانستان (رییس دامپزشکی و دامپروری) جهت آموزش و تبادل اطلاعات فنی دامپزشکی در زمینه کنترل منطقه ای بهداشت و بیماری های دامی شروع به کار کرد.

این نشست با معرفی حضار شرکت کننده و معرفی ساختار و زمینه های فعالیت دامپزشکی دو کشور ادامه یافت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مرزهای طولانی دو کشور و لزوم کنترل دقیق مرزهای مشترک دو کشور به منظور پیشگیری از بیماری های دامی، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه بهداشت، قرنطینه و امنیت زیستی به کارشناسان افغانستان منتقل کند.

رییس کل صحت حیوانی و مالداری افغانستان با اشاره به افزایش روابط تجاری ایران و افغانستان در حوزه دام زنده و فرآورده های خام دامی سال های اخیر، گسترش روابط علمی و افزایش ارتباطات در این زمینه را برای کنترل بیماری ها بین دو کشور همسایه و دولت ضروری دانست.

«دکتر جهانگیر میخائیل» افزود: دامپزشکی افغانستان در زمینه تحقیقات، تجهیز آزمایشگاه ها، مراکز قرنطینه، همکاری و ایجاد هماهنگی در کنترل بیماری های دامی فرامرزی خواستار تبادل اطلاعات فنی و استفاده از تجربیات سازمان دامپزشکی ایران است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
احسنت.افغانستان!!!البته بابد ابنه بدونین که در همین کشور افغانستان هم اجازهی مرغ منجمد بالاتر از ۱۷۰۰ داده نمیشه!!!!!!وای برما وای¡!!!!!!!
نظر شما
ادامه