کد خبر: ۳۳۸۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان اعلام کرد: جمعه ‌بازار پرندگان قوچان با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تعطیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا قدرتی» اظهار کرد: تعطیلی این بازار اقدامی پیشگیرانه است که با هدف جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: پرندگان آبزی به‌خصوص غاز، اردک و مرغابی ناقل ویروس آنفلوانزای پرندگان بوده و در عین حال در برابر ابتلا به این بیماری بشدت مقاوم هستند .

قدرتی با یادآوری اینکه پرندگان اهلی نظیر مرغ و بوقلمون نسبت به این بیماری بسیار حساس هستند، افزود: خرید و فروش انواع پرندگان تا اطلاع بعدی در شهرستان قوچان ممنوع شده و در صورت مشاهده عرضه پرندگان زنده با متخلفان برخورد خواهد شد .

وی احتمال پیدایش و شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مراکز پرورش طیور صنعتی، روستایی و نیز پرندگان وحشی مهاجر را دور از ذهن ندانست و تأکید کرد: شرکت سیمرغ قوچان دارای اهمیت بالایی در صنعت مرغداری استان است و ضروری است تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در منطقه صورت گیرد .

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به نصب اطلاعیه‌های متعدد در سطح روستاهای پیرامونی این شرکت توصیه کرد که شهروندان با پرندگان زنده و حتی مرده تماس نداشته و از خرید مرغ و پرندگان، خارج از شبکه نظارتی دامپزشکی و بهداشت خودداری کنند .

بیماری آنفلوانزآی پرندگان، از بیماریهای مهم در ماکیان و سایر پرندگان است که پایش و مراقبت می تواند نقش مهم و بسزایی در پیشگیری و کنترل این بیماری در جمعیت طیور داشته باشد .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
مطمننید بستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
بله
نظر شما
ادامه