کد خبر: ۳۳۹۴۴



رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: در 10 ماه گذشته عملیات بهداشتی- قرنطینه ای بر روی 269 راس اسب وارداتی آلمانی در این استان انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهروند البرز، «دکتر مسعود عصار» روز چهارشنبه در این خصوص افزود: این اسب های وارداتی در 2 مرکز قرنطینه استان البرز نگهداری شده و پس از طی دوره قرنطینه ای و انجام عملیات بهداشتی و تأیید سلامت دواب مذکور به سایر استان های کشور انتقال یافتند.

وی اظهار داشت: یک رأس اسب از مبدأ استان گلستان پس از انجام آزمایش های مختلف و طی دوره قرنطینه ای و تأیید سلامت آن توسط دامپزشکی استان البرز به کشور آذربایجان انتقال یافت.

وی گفت: تعدادی از استان های کشور به عنوان مبادی ورودی اسب های وارداتی مورد انتخاب سازمان دامپزشکی قرار گرفته اند که استان البرز با 2 مرکز قرنطینه ای حائز شرایط خاص نگهداری اسب می باشند .

عصار اضافه کرد: در زمان قرنطینه، اسب های وارداتی از نظر بیماری مشمشه مورد آزمایش قرار می گیرند و پس از خونگیری ، واکسن های کزاز و شاربن برای آن ها تزریق می شود.

وی افزود: طول مدت زمان دوره قرنطینه حداقل 21 روز است و در این زمان تحت نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان وضعیت سلامت آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد .

این مسئول گفت: در صورت تأیید سلامت اسب های قرنطینه شده ، پس از صدور مجوز و هماهنگی به باشگاه محل نگهداری در استان مقصد اعزام می شوند.

عصار بیان داشت که استان البرز به لحاظ تعداد باشگاه های سوارکاری و مراکز نگهداری و پرورش اسب، یکی از مهم ترین استان های کشور در بخش صنعت اسب داری است.



نظر شما
ادامه