کد خبر: ۳۳۹۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از کاهش قابل توجه مبتلایان انسانی به تب مالت در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر مجتبی ورمقانی» با اعلام این خبر و با اشاره به اقدامات مثمر ثمر این اداره کل در سال جاری جهت مقابله با بیماری بروسلوز (تب مالت) گفت: اداره کل دامپزشکی استان کردستان با بکارگیری تمامی توان خود در بخش های دولتی و غیر دولتی (در قالب قراردادهای خرید خدمت) و مساعدت های سازمان دامپزشکی کشور و مسئولین استانی و همکاری اکثریت دامداران استان، علاوه بر بهره برداری از سایر راه های موجود در جهت کنترل بروسلوز (تب مالت) با استفاده از همکاری های درون و برون بخشی موفق به انجام تعهدات خود در زمینه مقابله با این بیماری در سطح قابل توجهی از مناطق دامداری استان گردیده است.

وی اذعان کرد: 2296 نوبت مراجعه به دامداری های استان و انجام 286140 رأس واکسیناسیون انواع دام و همچنین انجام 8414 نوبت نمونه برداری سرمی از تمامی واحد های گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی، دامهای صادراتی، مناطق پرخطر و شناسایی و حذف دام های بیمار بخشی از این خدمات بوده اند.

وی همچنین افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری موارد انسانی بیماری تب مالت در مقایسه با سال گذشته از کاهش قابل توجهی برخوردار بوده است و از تعداد 1316 نفر در ده ماهه اول سال 94 به 635 نفر در مدت مشابه سال جاری رسیده ایم که کاهش قابل تأملی است.

دکتر ورمقانی در پایان یادآورشد: انجام پوشش کامل و سراسری واکسیناسیون در تمامی مناطق دامداری استان نیازمند توجه بیشتر در زمینه اعتبارات بوده که امید است با حمایت های بیش از پیش بتوان شاهد توسعه خدمات بهداشتی دامپزشکی و کاهش موارد این بیماری در سطح استان باشیم.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بخش خصوصی کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
1
مگر می شود بلافافصله یکدفعه آمار مبتلایان انسانی یهویی بدونه تغییر راهکارهای مبارزه ای آنی پنجاه درصد کم بشه مگه داریم مگه اینکه صددرصد دام سبک که عامل اصلی انتقال تب مالت رو از چرخه حذف کرده باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
1
سایر راه کارها مثلا چی ....................... 50 ساله سازمان دامپزشکی داره طرح سل و بروسلوز اجرا میکنه این سایر راهکارهاتون را به سازمان هم نشان بدید لطفا .
نظر شما
ادامه