کد خبر: ۳۳۹۶۳
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم خرده گوشت فاسد در یک رستوران در شهر قزوین کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر عیسی غیاث یزدی» اظهار کرد: طی بازرسی هفته گذشته کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره از رستوران ها و تالارهای پذیرایی سطح شهر ۵۰۰ کیلوگرم خرده گوشت منجمد مشکوک به فساد در داخل سردخانه یک رستوران کشف شد.

وی افزود: پس از نمونه برداری و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مشخص شد محموله به دلیل آلودگی میکروبی قابلیت مصرف ندارد و به همین جهت محموله در بخش تبدیل ضایعات کشتارگاه معدوم شد.

غیاث یزدی در ادامه از پلمپ یک باب قصابی در بوئین زهرا و ارجاع متصدی متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

وی افزود: پیرو بازدیدهای مکرر واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از مناطق تابعه، یکی از قصابی های شهرستان بوئین زهرا که متصدی آن مبادرت به کشتار غیر مجاز دام کرده بود به دادگاه معرفی و بر اساس حکم صادره از سوی مقامات قضایی پلمپ شد.

غیاث یزدی در خصوص مخاطرات کشتار غیر مجاز دام گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن دلیل امکان ابتلاء دام به انواع بیماریها بخصوص بیماریهای مشترک بین انسان مانند بیماری «تب کریمه کنگو» و ... تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت عموم محسوب می شود، چراکه برخی از این بیماریها مانند جنون گاوی، هاری و... صرفا از طریق معاینه دام زنده و توسط متخصصین امر قابل تشخیص بوده و به هیچ وجه پس از ذبح قابل شناسایی نیست.

وی در پایان از عموم مردم خواست هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه حمل و نقل و نگهداری فرآورده های خام دامی را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ به این اداره اطلاع دهند.
 
 
نظر شما
ادامه