کد خبر: ۳۳۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: برای افزایش نظارت بر ورود دام به کشور زمان قرنطینه دام را کاهش و نظارت‌ کیفی را افزایش داده‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مسعود هاشم‌زاده» در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی برای ورود دام‌های آلوده کشورهایی همچون سوریه به ایران در مرزهای غربی اندیشیده‌اید، چرا که گفته می‌شود سال گذشته افزایش تب برفکی به همین دلیل بوده، گفت: مرزهای خاکی غربی و شرقی کشور بسیار گسترده است و اینکه بتوانیم این مرزها را با دیوارکشی محصور کنیم، کار آسانی نیست .
 
وی با اشاره به اینکه به جای آنکه مقابله کنیم، به دنبال کاهش ریسک خطر بیماری و کنترل آن هستیم، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم بحث قرنطینه را در نقاط مرزی جدی‌تر بگیریم و در نهایت محصولات بیمار را مداوم و ترجیحاً در همان نقاط قرنطینه مرزی دام را تبدیل به محصول کرده و وارد کشور کنیم تا تمامی موارد کنترل کیفیت و سلامت آن تأیید شده باشد .
 
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی تصریح کرد: به کمک نیروهای انتظامی و قوه قضاییه تلاش می‌کنیم تا از ورود دام‌های قاچاق از مرز خاکی به کشور جلوگیری شود و حتی مرزنشین‌ها هم از این پدیده استقبال کردند .
 
هاشم‌زاده اظهار امیدواری کرد تا برخی نارسایی‌ها در راستای کنترل ورود دام‌ از کشورهای همسایه برطرف شود و گفت: به عنوان مثال مدت زمان قرنطینه دام ورودی به کشور بسیار طولانی بود تا حدی که دامداران نقاط مرزی را در کشور با مشکل مواجه کرده بود که ما سعی کردیم این مدت را کوتاه‌تر کرده و بر نظارت‌های کنترل کیفی خود بیفزاییم .
 
وی افزود: همچنین کمبود تعداد کشتارگاه‌ها در نقاط مرزی از دیگر نارسایی‌ها بود که سعی در افزایش تعداد آ‌نها داشته‌ایم .
 
البته تمام این توضیحات در مورد واردات دام از مبادی رسمی است و چه فکری برای ورود دام قاچاق که ممکن است، بیماری‌هایی را به همراه داشته باشد کرده‌اید که معاون سازمان دامپزشکی پاسخ داد: خود مردم هم تمایلی به انجام کار خلاف ندارند، مگر اینکه نیاز روزمره آنها برآورده نشود و وقتی تمام شرایط و تسهیلات برای تجار در راستای واردات رسمی دام زنده وجود دارد دیگر کسی رغبتی به قاچاق دام ندارد و اکنون نیاز بازار در این راستا به راحتی با شرایط آسان قابل تأمین است .
 
این سخنان در حالی است که طبق مصاحبه پوریان رئیس شورای تأمین دام زنده تأیید کرده بود که سال گذشته یکی از دلایل افزایش بیماری تب برفکی بین دام سبک به دلیل ورود قاچاق دام از کشورهایی همچون سوریه به ایران بوده است .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
پس خدا را شكر بيوتروريسم در كار نبود!!!
آخه حلب هم آزاد شد و خبري از لابراتوارهاي مولد تب برفكي خبري نشد.
نظر شما
ادامه