کد خبر: ۳۳۹۹۴



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: پرونده تخلف متصدیان دو باب قصابی به دلیل کشتار غیرمجاز به دادگاه ارجاع شد که با برخورد قاطع قاضی پرونده، متخلفان به جزای سنگین نقدی مجموعا به مبلغ 120 میلیون ریال محکوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک،«دکتر مهدی مهرزاده» اظهار داشت: با همکاری نزدیک اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا و قوه قضائیه، شاهد برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت جامعه هستیم که این خود به تغییر نگرش کلی جامعه و حساسیت ویژه مردم و مسؤولان در خصوص بهداشت جامعه مربوط است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و پیرو بازدیدهای مستمر واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا از واحدهای عرضه، دو باب قصابی در شهرستان بویین‌زهرا مدت‌ها تحت نظر بود که پس از بازدید مشترک بازرسان دامپزشکی با مأموران نیروی انتظامی مشخص شد قصاب متخلف اقدام به کشتار غیرمجاز دام و عرضه آن می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا عنوان کرد: پرونده تخلف متصدیان دو باب قصابی به دلیل کشتار غیر‌مجاز، به دادگاه ارجاع شد که با برخورد قاطع قاضی پرونده‌، متخلفان به مبلغ 120 میلیون ریال محکوم شدند.

مهرزاده تصریح کرد: از جمله خطرات و بیماری‌های قابل انتقال از طریق لاشه آلوده، بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه- کنگو است که تنها راه مقابله با آن کشتار دام در شرایط بهداشتی کشتارگاه‌ها و نگهداری لاشه کشتار شده در سردخانه به مدت 24 ساعت است.

گفتنی است در پایان به عموم مردم توصیه می‌شود از خرید گوشت فاقد نشان‌گذاری کشتارگاهی جداً بپرهیزند.


نظر شما
ادامه