کد خبر: ۳۳۹۹۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:
«دکتر محمودرضا رسولی» درباره وضعیت جسمی رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند نیز گفت: متاسفانه مهره پنج کمر او شکسته و باید استراحت کند ...



حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضرب و شتم بازرس دامپزشکی در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمود رضا رسولی» مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: تامین بهداشت و سلامت جمعیت دامی، امنیت غذایی و در نهایت تامین بهداشت جامعه انسانی هدف سازمان دامپزشکی است که در همین راستا نظارت در بعد شرعی و بهداشتی ذبح دام نیز از دیگر وظایف این سازمان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: با توجه به رسالت مهم دامپزشکی باید جایگاه آن در میان مردم شناخته شده باشد، اما متاسفانه اخیراً گاهی می‌شنویم که جایگاه این قشر در میان برخی خدشه‌دار می‌شود.

دکتر رسولی تصریح کرد: کار دامپزشکی ارتباط مستقیم با تامین سلامتی مردم و جامعه دارد و برای رسیدن به هدف می‌طلبد مردم و مسئولان همیاری لازم را با آنها داشته باشند و برای آنها باید امنیتی فراهم کرد که بتوانند وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

وی گفت: یکی دو هفته اخیر بود که خبرهایی مبنی بر ضرب و شتم رئیس و کارکنان اداره دامپزشکی نهاوند توسط مرغ‌فروشان متخلف در این شهرستان منتشر شد و ماجرا از این قرار بود که اکیپ بازرسی و نظارت دامپزشکی شهرستان نهاوند طی بازرسی‌های از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی مشاهده کردند که یکی از اهالی روستا اقدام به عرضه و فروش مرغ زنده می‌کند که بعد تذکر به فرد خاطی، با تبر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی افزود: در این حادثه دکتر حیدر سلگی، رئیس اداره دامپزشکی نهاوند به علت آسیب وارده به ستون فقرات راهی بیمارستان شد و حسن توکلی بازرس مواد خام دامی نیز به علت شدت ضربات وارده به صورت و گوش، از ناحیه گوش آسیب دیده بود.

دکتر محمودرضا رسولی با بیان اینکه متاسفانه این مورد دوباره تکرار و یکی از بازرسان دامپزشکی در شهرستان ملایر حین انجام ماموریت دچار ضرب و شتم و در نتیجه شکستگی از ناحیه بینی شده است، اظهار کرد: متاسفانه دیروز شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دیروز بازرسان دامپزشکی در حال بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سطح شهر ملایر بودند، گفت:‌ قطعه‌بندی مرغ بدون لیبل ممنوع است چرا که تاریخ مصرف ندارد و ممکن است تخلفاتی در این زمینه صورت گیرد که بازرس دامپزشکی به خاطر اینکه قصد ممانعت از این اقدام توسط فرد خاطی را داشت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه به هیچ وجه در انجام عملیات‌ها، ضرب و شتم از سوی بازرسان دامپزشکی صورت نمی‌گیرد، افزود: متاسفانه برخی از افرادی که محصولات فروشگاه‌هایشان مورد بازرسی قرار می‌گیرد، گاهی دچار حمله عصبی می‌شوند و بازرسان دامپزشکی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه قرار است مراحل قضایی در مورد این اتفاق پیگیری شود، در ادامه به وضعیت کنونی بازرسانی که در نهاوند مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند پرداخت و گفت:‌ دکتر سلگی به تشخیص دکتر معالج خود در حال استراحت است چرا که متاسفانه مهره پنج کمر او شکسته و باید استراحت کند.

دکتر رسولی با بیان اینکه حسن توکلی بازرس مواد خام دامی نیز در استراحت پزشکی به سر می‌برد، افزود: او نیز از ناحیه گوش آسیب دیده است، فرد خاطی هم در این ماجرا دستگیر و راهی زندان شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی نقاط کشور، نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که برای پیشبرد اهداف نیاز به همراهی مردم داریم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
هر دم از این باغ بری می رسد...
درود مجدد بر سربازان تنهای بهداشت و سلامت جامعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
2
0
بارها گفتم باید به دامپزشکا اسلحه بدن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
2
با توجه به صدور ارا ضعیف مراجع قضایی در خصوص متخلفین بهداشتی و عدم حمایت از بازرسان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی متاسفانه بروز چنین اتفاقاتی دور از ذهن نبوده وهمیشه قابل پیش بینی است. ناظر بهداشتی
واقع بین
|
Finland
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
1
به نظر می رسد فرهنگ داخل سازمان دامپزشکی شدیدا ایراد دارد و با ز نگری در نحوی برخورد ها و دیدگاه های مدیران باید بررسی شود چرا که می توان با تقویت مهارت انسانی که یکی از جنبه های مدیریتی است این برخورد ها را کاهش داد وگر نه هر یک از کارمند دولت باید همراه مامور کارشان را انجام دهند .
دکتر حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
با توجه به اینکه برخی همکاران ارزش واحترامی برای کارکنان زیر دست نمیگذارند وبا حقوق نارلی که درد کمبودهای آن قلب همه کارکنان را میازارد این اتفاقات مشخص کننده احترام وزارت جهاد و بعضی مردم و اینه واقیت میباشد وقتی روز دامزشک هیچ اهمیتی نسبت به روز نیروی انتظامی در صدا وسیما ندارد چه توقعی از مردم نااگاه می توان داشت
همراه اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
1
اصولا دامپزشكان ملاير به چنين خشونتي عادت دارند ..............................
پيشنهاد مي شود كه جهت بازرسي با هوانيروز هماهنگ كنند تا با پشتيباني چند هليكوپتر كبرا چند مرغ را معدوم كنند.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
حکیم مهر = وامدار بخش دولتی ....=سانسور مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
با سلام متاسفانه تهداد این موارد زیاد است ،و رو به افزایش و فقط تعداد کمی منعکس می شو د متاسفانه هر روز کارمندان زحمتکش دامپزشکی مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار میگیرند سازمان باید نسبت به تجهیز نموذن پرسنل و شوکر اقدام کنماید و از پرسنل خود حمایت کند وگرنه کمکم هیچکس حاضر نیست با متخلفان برخورد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
دوستان عزیزی که به ماموریتهای نظارت بهداشتی میروند بایستی به نکات زیر توجه داشته باشند تا مورد چنین بی حرمتی هایی از طرف متصدیان مراکز عرضه تولید ودلالان قرار نگیرند .ضمنا اشاره کنم که بیشترین بازدیدهای بهداشتی حاشیه دار را در طول خدمتم داشته ام و حالا هم با تن سالم و بدون هیچ برخورد خشنی از طرف متخلفین بهداشتی بازنشست شده ام .
1. در جلسات شورای بهداشت محل فعالیت خود به همراه رئیس اداره حتما شرکت کنید و فرماندار و استاندار و نماینده قوه قضائیه و نیروی انتظامی را که از اعضای شورا هستند بخوبی از مخاطرات بهداشتی آگاه وآنها را توجیه کنید تا در مواقع ضرور به شما کمک کنند .
2. در معدوم سازیها و مراکزی که سابقه درگیری را داشته اند بدون نماینده دادستانی و نیروی انتظامی قدم نگذارید حتی با دستور رئیس اداره
3.خودتان راسا نسبت به جمع آوری ویا ظبط مواد غیر بهداشتی و حمل آن اقدام نکنید واز کارگران شهرداری و یا سربازان نیروی انتظامی بخواهید این کار را انجام دهند
4. به فحاشی و حمله متخلفین اصلا اهمیت نداده و خونسردی خود را با لبخند نمایش دهید .
5. گزارش را حتما در محل تهیه و به امضا برسانید و یک برگ آنرا برای همیشه پیش خود داشته باشید .
6. حتما با گوشی موبایل خود یا همراهتان موارد را به تصویر بکشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
چرا این اتفاقا فقط برای همدان میافته؟ شاید فشار مسئولین بالا دستی باعث این اتفاقات میشه!!
اکبر
|
United States of America
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
حادثه دوم از تبعات این هست که اشخاص بدون هماهنگی با روابط عمومی ادارات کل و به دلیل هر نیتی که دارند، شروع به مصاحبه و انتشار گسترده اخبار در رسانه ها می کنند. حکیم مهر- این خبر را هم سانسور کن چون به مذاق تو خوش نمی اید.
نظر شما
ادامه