کد خبر: ۳۴۰۰۴
 

مدیر کل دامپزشکی مازندران اظهار داشت: مالاشیت گرین یک ماده رنگی است که پیش از این بعنوان یک ماده ضد قارچ در مزارع پرورش ماهیان سردآبی مورد استفاده قرار می گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر سید حسین رضوانی» با اعلام این مطلب افزود: این ماده به عنوان یک ترکیب جهش زا و سرطان زا شناخته شده است و در صورت استفاده احتمالی در مزرعه می تواند خطری جدی برای تهدید سلامت مصرف کنندگان باشد. بر اساس قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور مصرف این ماده رنگی در مزارع ممنوع اعلام شد.

وی تاکید کرد: در صورت نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم و جداسازی این ماده رنگی در ماهیان، این اداره کل برای تامین سلامت جامعه و مصرف کنندگان موظف به معدوم سازی واحد خواهد بود.

رضوانی افزود: با عنایت به ضرورت افزایش آگاهی بهره برداران صنعت تولید قزل آلای رنگین کمان استان با داروهای مجاز و جایگزین جهت پیشگیری و درمان بیماریهای شایع در آبزیان و کاهش مخاطرات ناشی از مصرف احتمالی برخی از مواد و ضد عفونی کننده های غیر مجاز، در همین راستا این اداره کل با همکاری های مشترک آموزشی با اداره کل شیلات، در تاریخ 20/11/95 اقدام به برگزاری دوره آموزشی ترویجی با حضور مدیران مراکز تکثیر و پرورش آبزیان شهرستان های بابل، سوادکوه ، قائم شهر، سیمرغ و ساری در محل سالن اجتماعات فرمانداری قائمشهر نموده است.

 
نظر شما
ادامه