کد خبر: ۳۴۰۰۷
no-alt
 

در سطح جهان مراکز درمانی متعدد و بیمارستان های ویژه حیوانات وجود دارد. در این میان یکی از تخصصی ترین آن ها، «بیمارستان تخصصی پستانداران دریایی ونکوور کانادا» محسوب می شود که به تازگی تاسیس شده و به طور ویژه ای به مطالعه پستانداران دریایی می پردازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سیناپرس، پستانداران دریایی از جمله جانوران منحصر به فرد و خاصی هستند که با توجه به شرایط زیستی و محیط خاص زندگی شان همواره در خطر آسیب های ناشی از فعالیت های انسانی هستند. به همین دلیل و به تازگی به طور مشترک و با همکاری کشورهای ایالات متحده امریکا و کانادا، یک مرکز درمانی و بیمارستانی ویژه پستانداران دریایی تاسیس شده  که پژوهشگران و متخصصان در آن به مطالعه، درمان و احیای پستانداران دریایی بیمار و مجروح پرداخته و به این جانوران کمک می کنند تا به زندگی عادی خود بازگردند.

نخستین مرکز درمانی پستانداران دریایی امریکا در سال 1975 میلادی توسط لوید اسمالی، پت آریگونی و پل ماکسول در سائوسالیتو واقع در ایالت کالیفرنیا تاسیس شده و طی این مدت بر حوزه فعالیت های خود افزود. به تازگی نیز یک بیمارستان مخصوص پستانداران دریایی در ونکوور کانادا راه اندازی شده است. در تاریخ یازدهم ژانویه سال 2017 این بیمارستان به اتاق معاینه، اتاق عمل و تاسیسات مورد نیاز عمل جراحی مجهز شده است. علاوه بر آن، این بیمارستان از اتاقی ویژه معاینه جانوران که دارای امکانات ویژه ای است، برخوردار است.

در تاریخ چهارشنبه هشتم فوریه برابر با بیستم بهمن ماه سال جاری، دامپزشکان بیمارستان تخصصی پستانداران دریایی ونکوور کانادا اقدام به عملی جراحی روی یک شیر دریایی کردند. تکنسین دامپزشکی این بیمارستان پس از انجام بررسی های لازم جهت اطمینان از سلامت این جانوران، آن ها را به دریا باز می گردانند.

در بیمارستان تخصصی پستانداران  دریایی ونکوور کانادا، تکنیسین دامپزشکی پیش از آزاد کردن این جانوران به محیط طبیعی خودشان، به بدن آن ها دستگاه های ردیابی وصل می کنند که دارای فرستنده های ماهواره ای هستند.

در مرکز درمانی پستانداران دریایی امریکا بخشی آموزشی وجود دارد که برای تحقیقات در مورد پستانداران دریایی همچون نهنگ ها و دلفین ها، شیرهای دریایی، خوک های دریایی و جانورانی شبیه آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. قابل توجه است که تنها جانوران دریایی که پستاندار نیستند و این مرکز قادر به درمان و بررسی سلامت آنها است، لاک پشت های دریایی هستند.

no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
 
نظر شما
ادامه