کد خبر: ۳۴۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات نخستین محموله ماهیان استخوانی منجمد ایران از مرز زمینی این شهرستان به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بهرام پورضرب» عصر امروز به صادرات 38 تن فرآورده خام دامی از مرز زمینی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: این مقدار فرآورده خام دامی متشکل از ماهیان استخوانی منجمد شده و پنیر خامه‌ای با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی آستارا و رعایت ضوابط و شرایط قرنطینه به روسیه صادر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ارزش ارزآوری این مقدار فرآورده خام دامی صادرشده را 305 هزار دلار دانست و تصریح کرد: از این مقدار فرآورده خام دامی، 20 تن ماهی استخوانی منجمد شده به ارزش 241 هزار دلار و 18 تن پنیر خامه‌ای به ارزش 64 هزار دلار است.

به گفته پورضرب، صدور تمام مجوزهای لازم برای ماهی استخوانی منجمد شده صادراتی توسط اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و صدور تمام‌‌ مجوزهای لازم برای پنیر خامه‌ای صادراتی توسط اداره کل دامپزشکی مازندران انجام شده است.

وی آمار صادرات پنیر خامه‌ای ایران را به کشور روسیه از آغاز سال جاری تاکنون را 118 تن به ارزش 301 هزار و 606 دلار اعلام کرد و گفت: پس از شیر خشک، پنیر خامه‌ای با پنج فقره صادرات از بیشترین فرآورده‌های دامی صادر شده به خارج از کشور است.

پورضرب با بیان اینکه در حوزه فرآورده‌های شیلاتی این مقدار ماهی استخوانی منجمد از تولیدات شرکت میکال ماهی، نخستین محموله‌ای است که از مرز زمینی آستارا به روسیه صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش ‌از این دو هزار و 500 قطعه ماهی زینتی و 35 تن ماهی قزل‌آلا به خارج از کشور صادر شده بود.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا با اشاره به توافقات بین روسیه و ایران برای صادرات فرآورده‌های خام دامی گفت: صادرات فرآورده‌های خام دامی نظیر ماهی، شیر خشک و پنیر خامه‌ای از ایران به روسیه در راستای توافق مسؤولان دو کشور برای تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز این همسایه شمالی ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی بصورت به‌‌ لحظه ثبت می‌شوند خاطرنشان کرد: پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای دیگر منوط به داشتن گواهی معتبر از سازمان دامپزشکی است.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
وقتی که هیچ چیز سر جای خودش نباشد، نتیجه این میشود که رییس غیر دامپزشک اداره دامپزشکی یک شهرستان کوچک به صرف مرزی بودن و صادرات از آنجا در خصوص کل کشور اطلاعات و ارقام ارایه میکند و نظر میدهد
نظر شما
ادامه