کد خبر: ۳۴۰۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
بر این اساس، عبارت "مسئولین فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسئول است" جایگزین مصوبه قبلی شد ...
 

حکیم مهر - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 26 بهمن و در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، در ماده 44 این لایحه تغییراتی به عمل اوردند.

بر اساس مصوبه امروز مجلس، عبارت "مسئولین فنی بهداشتی به شرط سببیت دارای مسؤولیت تضامنی در این خصوص هستند" به عبارت "مسئولین فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسئول است" تغییر یافته است.

متن کامل این مصوبه به شرح زیر است:

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی در امور تولید پرورش، نگهداری، توزیع، حمل و نقل، عرضه، فروش دام زنده و نیز استحصال، تهیه، عمل آوری، جمع آوری، نگهداری، دسته بندی، توزیع حمل و نقل فراورده های با منشاء دامی و همچنین خوراک دام فعالیت دارند در صورت تخطی در اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی به تشخیص سازمان دامپزشکی کشور و عدم بکارگیری مسئول فنی بهداشتی با رای دادگاه سال متعهد به پرداخت خسارات وارده به مصرف کنندگاه اقلام غیربهداشتی یا ناسالم می باشند و مسئولین فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسئول است.

همچنین، مفاد بند «ی» ماده 89 لایحه برنامه ششم که از شورای نگهبان برای بازبینی به مجلس شورای اسلامی برگشت داده شده بود، پس از پیگیری‌ و تلاش‌های گسترده سازمان نظام دامپزشکی و رایزنی‌های فشرده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پس از اصلاح به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید.

بر اساس این گزارش، با اصلاح این لایحه تمامی اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی شاغل در حرفه دامپزشکی در سراسر کشور مشمول استفاده از مزایای بیمه مسئولیت حرفه‌ای به عنوان وثیقه قرار تأمین (به غیر از موارد عمدی) از سوی قوه قضائیه شدند.

متن مصوبه مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل می‌ باشد:

کلیه اعضاء سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام دامپزشکی ملزم به تهیه بیمه مسؤولیت حرفه ای بوده و دستگاه قضائی آن را بعنوان وثیقه قرار تأمین بپذیرد (به غیر از موارد عمد)، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خصوص لوایح حوزه وظایف و اختیارات این سازمان‌ها نظر مشورتی آنها را اخذ نماید.

 

منبع: خبرگزاری شبستان – روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همراه اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
1
از نظام دامپزشكي و به ويژه آقاي دكتر صفري قدرداني مي كنيم.
فقط اميدوارم سخنگوي ترامپ بيانيه عجيب و غريب ندهد و حكيم مهر را فاكس نيوز قلمداد نكند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
ضمن تشکر از همه عزیزانی که باعث اصلاح این قانون شدند به جناب استاد عین هم تسلیت عرض می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
حکیم مهر عزیز این خبر خودتان است یا از طرف نظام دامپزشکی ویرایش شده است؟همه ایرادات قبلی به بند ی ماده 89 هنوز باقی است .آقایان فقط یک ها به سازمان اضافه کرده اند که بی خاصیت است چرا که وظایف سازمان نظام دامپزشکی به وزارت بهداشت مربوط نیست تا در لوایح مربوطه نظر مشورتی نظام دامپزشکی را بخواهد و موضوع سالبه به انتفاء است .در ضمن کجای مصوبه آمده شاغلین موظف به تهیه بیمه مسئولیت هستند ؟متاسفانه مصوبه همه اعضای نظام دامپزشکی چه شاغل و چه غیر شاغل را مجبور به تهیه بیمه نامه کرده و هزینه اضافه بر دوش بیکارآن دامپزشکی گذاشته است . چراکه مطمئنا با این مصوبه سازمان نظام هرگونه تمدید و یا صدور کارت عضویت را منوط به ارائه بیمه نامه مینماید .همانگونه که بار ها گفته شد بیمه مسئولیت تنها وقتی اختیاری باشد مفید است یا حداقل برای شاغلین مسئولیت دار اجباری آن مفید است. بیشتر از این از سازمان نظام دامپزشکی فعلی انتظار نمیرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
البته گفته شد که سخنگوی ترامپ باید علیه نظام دامپزشکی موضعگیری کند!!
ترامپیستها و ماتریالیستها هنوز در توهم ایجاد تشکیلات موازی با سازمان نظام دامپزشکی هستند.آبروی جامعه دامپزشکان را بردند و اگر حکیم مهر و نظام دامپزشکی نبودند هزاران مسوول فنی را هم داشتند بدبخت می کردند.
بهتر است ایشان در طی تماسی با آقای خاص و بعد از یادگیری چند نرم افزار جیره نویسی ،مدیریت یکی از کارخانجات خوراک دام را عهده دار شوند و مابقی قضایا......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
نظام دامپزشکی،فقط برای عده ای شده محل ............. و بس، .... هنوز نتوانسته یک انتخابات برگزار کنه ،البته از اولش،هم معلوم بود که این انتخابات ............................... و مانع برگزاری ان شدند،ماه پشت ابر نمی مانه.
نظر شما
ادامه