کد خبر: ۳۴۰۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرکزی (اراک) گفت: طرح تولید واکسن چهار ظرفیتی بیماری تب برفکی با استفاده از  فناوری هسته ای به صورت مشترک  با سازمان  انرژی هسته ای به انجام رسیدکه نتایج به دست آمده بسیار مطلوب است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «سید داود حسینی» با اشاره به پروژه های تحقیقاتی انجام شده در موسسه رازی شعبه اراک اظهار کرد: چندین پروژه در جهت شناسایی، استخراج تعیین هویت و ساخت آنتی ژن های  نوترکیب  OMP های باکتری بروسلا در سلول های یوکاریوت و پروکاریوت با دانشگاه آزاد اسلامی اراک به انجام رسیده و یا درحال اجرا است.

وی افزود: این شعبه در سال جاری دو پروژه تحت عنوان «تشخیص بیمارهای ویروسی اخطار کردنی در مزارع پرورش قزل آلا با استفاده از روش  Real time pcr »و پروژه «ساخت کیت های آبزیان» را به صورت مشترک با موسسه تحقیقات شیلات ایران در دست اجرا دارد.

رئیس موسسه شعبه اراک گفت: در سال جاری چند پروژه تحقیقاتی که عمدتاً کاربردی  هستند با دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و یک مجموعه بزرگ بخش خصوصی در حال نهایی شدن داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژه «تولید واکسن چهار ظرفیتی بیماری  FMD (تب برفکی) با استفاده از  فناوری هسته ای» به صورت مشترک  با سازمان  انرژی هسته ای به انجام رسید و محصول بدست آمده در یک گاوداری خصوصی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت که نتایج به دست آمده بسیار مطلوب بوده و گزارش نهایی در دست تدوین است.

دکتر حسینی ادامه داد: اخیراً نیز پروژه ای در جهت تولید واکسن بروسلوز، به صورت مشترک با بخش بروسلوز  موسسه رازی مرکز به تصویب رسیده که امیدواریم بتوانیم جایگزین مناسبی برای واکسن های رایج تهیه کنیم.

وی افزود: در مجموع محصولات بدست آمده در تحقیقات انجام شده، کشور را از بسیاری از موارد مورد نیاز در کیت سازی بی نیاز خواهد کرد .
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
1
کدوم طرح ؟ کدوم گاوداری ؟ کدوم نتایج؟ چه زمان انجام شده؟ چه کسی کار کرده؟ چه کسی تصویب کرده؟ چه کسی تائید کرده؟ ........................
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
حکیم جان این اخبار ........ رو از کجا برمیداری؟ دقت کن
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
1
0
این طرح توسط استانداری و سازمان انرژی هسته ای حمایت و در موسسه رازی کارشناسی شده است.در گاوداری زرین خوشه و توسط آقای دکتر حسینی و خانم دکتر معتمدی اجرا شده و نتایج بسیار ارزنده ای هم داشته است.امان از بدخواهان بیکار و بی عار!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
با سلام
حکیم مهر عزیز، دوستار دانش دامپزشکی در کشور. اواخر سال 95 متن تولید واکسن تب برفکی با حمایت انرژی اتمی را چاپ نمودید. چندین کامنت رد و بدل شد. الان بعد از گذشت حدود 2 سال وقت اون نرسیده ببینید با چه ...........هایی متاسفانه کشور سر و کار داره. ببینید الان وضع اقای حسینی چیه؟ کجاست؟ این ........ها از کجا و با چه سندی چاپ شدند و الان این تولیدات( حتی آزمایشگاهی) کجاست؟؟؟؟ کی تائید کرده؟؟؟؟اصلا ......واقعا شرمم میاد از این همه ............ لطفا بیشتر توجه کنید. تشکر
همکار طرح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
1
با سلام من یکی از همکاران این طرح هستم باید بگویم اگرچه بی انصافی بعضی ها حد و حصر ندارد جهت تنویر دوستان و همکاران دامپزشک این طرح بصورت مشترک با سازمان انرزی هسته انجام و با دستاوردهای ارزنده ای همراه بود. نمونه واکسن ساخته شده در فیلد آزمایش شد و نتایج بسیار خوبی هم حاصل شد .از این نمونه هم تحویل کنتر کیفی موسسه سرمسازی رازی شد و مورد تایید قرار گرفت(هم در موسسه و هم در سازمان آنرژی هسته ای).امیدوارم با راه اندازی خط تولید انبوه به بازار هم برسد.تاییدیه در موسسه رازی و سازمان آنرژی هسته ای موجود است.در صورتی که حکیم مهر مسیر ارسال را بفرماییند بنده این تاییدیه ها را ارسال می نمایم.در ضمن جناب دکتر حسینی هم در قامت دانشیار موسسه مشغول تحقیقات و انجام وطایف خود می باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
0
0
سلام
آقای دکتر حسینی یکی از بهترینهای تحقیقات ایران هستند. من شخصا مدتها باایشان کار کرده ام. چشم بدخواهانشون کور. برایشان سعادت و موفقیت آرزو داریم.
نظر شما
ادامه