کد خبر: ۳۴۰۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: محموله غیرمجاز یک هزار و 800 قطعه ای مرغ بومی که قصد ورود به استان فارس را داشت، با هوشیاری مامورین دامپزشکی و نیروی انتظامی توقیف و با دستور دادستانی معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «دکتر یعقوب مهندس» با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چند استان کشور از جمله استان همجوار، ضرورت داشته است تا نظارت بر حمل و نقل دام و طیور تشدید گردد؛ در همین راستا، در ساعت 3 بامداد روز پنج شنبه 28 بهمن ماه مامورین مستقر در قرنطینه دامپزشکی واقع در پلیس راه آباده – اصفهان با همکاری نیروی انتظامی موفق به توقیف یک دستگاه کامیون فاقد گواهی حمل بهداشتی حامل مرغ بومی شدند.

مدیرکل دامپزشکی فارس ادامه داد: این محموله که شامل یک هزار و 800 قطعه مرغ بومی بود و از استان اصفهان بارگیری شده و قصد ورود به استان فارس را داشت توقیف و با دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید.

این مقام مسئول افزود: به منظور حفاظت و حراست از صنعت طیور استان از ورود هر گونه طیور زنده، تخم مرغ و کود مرغی بدون داشتن گواهی حمل بهداشتی از استان مبدا جلوگیری خواهد شد.

وی ضمن در خواست مجدد از مدیران مرغداری های صنعتی مبنی بر رعایت اصول قرنطینه ای اضافه کرد که در شرایط فعلی علاوه بر پرندگان مهاجر، مرغ بومی نیز عامل انتشار و انتقال بیماری آنفلوانزا به واحدهای صنعتی می باشد که لازم است در این خصوص مراقبت های لازم به عمل آید.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نامرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
صرفا بدلیل اینکه گواهی بهداشتی نداشت معدوم کردین؟
به به! دادستان محترم اطلاع ندارد که اون گواهیهای بهداشتی کاغذ پاره ای بیش نیستند،شما که میدونید چرا اینکار را کردید.
دکتر مهندس عزیز! جنابعالی کافیست یک بازدید از کشتارگاه مرغ داشته باشید تا متوجه شوید که یک چهارم محموله های ورودی فاقد مجوز هستند.
من جای اون دادستان بودم اول ........................ که بقیه روسا اینقدر با اعمال رفتارهای غیر کارشناسی مردم آزاری نکنند.
فقط تاسف!!!!
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
والا یه زمانی آن مرد هم میگفت که قانون کاغذپاره ایی بیش نیست
نظر شما
ادامه