کد خبر: ۳۴۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از استقرار یکی از مدرن‌ترین قفس‌های پرورش ماهی در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و گفت: پیش بینی تولید بیش از ۲ هزار تن ماهی در یک دوره پرورش داریم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهدی خلج» بعد از ظهر جمعه در سفر به بوشهر و بازدید از طرح پرورش ماهی سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: آبزی‌پروری در دنیا از چندین سال قبل یک تغییر نگاه داشته است و ما در داخل کشور به دلیل محدودیت‌هایی که در استفاده از آب‌های سطحی داشته‌ایم و همچنین تغییر اقلیم، رشد جمعیت و افزایش آلایندگی‌ها باید هم بهره‌وری و هم ضریب مکانیزاسیون در همه عرصه‌ها را افزایش داده تا بیشترین سودمندی را داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: باید به طرف استفاده از آب‌های آزاد و یا آب‌های پشت سدها برویم و در همین راستا تمام تلاش خود را در راه‌اندازی پرورش ماهی در قفس انجام داده و آن را توسعه دهیم.

خلج اضافه کرد: در حال حاضر در استان بوشهر سد رئیسعلی دلواری یکی از مدرن‌ترین قفس‌های پرورش ماهی مستقر شده و سرمایه‌گذاری آن بر عهده بخش خصوصی است و در ۱۲ قفسی که هم اکنون نصب شده می‌تواند در یک دوره پرورش بیس از ۲ هزارتن تولید داشته باشد.

وی بیان داشت: ورود طرح‌هایی نظیر پرورش ماهی در قفس می‌تواند انتقال تکنولوژی‌هایی جدید به کشور باشد و در این بین هم نگاه درون‌زا داریم که هم از توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم و از تکنولوژی‌های کشورهای پیشرفته در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به دنبال این هستیم از تکنولوژی‌های کشورهایی همچون نروژ که در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند استفاده کنیم و اینکه چگونه در مقابل بیماری‌ها پایش و مراقبت داشته باشیم و مواد زائد را برداشت کنیم و در نهایت تلاش کنیم تا آب را سالم نگه داریم و تولید سالمی داشته باشیم.

خلج در خصوص این طرح تصریح کرد: در مجموعه‌ای که هم‌اکنون در استان بوشهر و سد رئیسعلی در حال راه اندازی است قرار است تمام زنجیره‌های تکثیر، پرورش و تولید دایر شوند؛ از جمله مرکز تکثیر بچه ماهی، پرورش در قفس‌ها و در نهایت فرآوری و بسته بندی محصول وجود داشته باشند که مقدمات کار برای دایر شدن این زنجیر مهیا شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: در سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی پرورش آبزیان در آب‌های آزاد و پشت سدهای بزرگ در دستور کار قرار دارد و البته برگرفته از الزامات و نیازمندی‌های روز است که امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های مدون بتوانیم استفاده بهینه‌ای از تمامی این ظرفیت ها داشته باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
اونم كه راه نيافتاده سيل بردش
نظر شما
ادامه