کد خبر: ۳۴۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
اختصاصی حکیم مهر از درگیری یک واحد پرورش مرغ بومی در استان فارس:
درگیری یک واحد پرورش مرغ بومی در روستای کمال‌آباد شهرستان ارسنجان استان فارس باعث شد تا دفتر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران، به ورق بیستم خود برسد ...



حکیم مهر- درگیری یک واحد پرورش مرغ بومی در روستای کمال‌آباد شهرستان ارسنجان استان فارس باعث شد تا دفتر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران، به ورق بیستم خود برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن تائید این مطلب، گفت: «هم‌اکنون به‌جز یک کانون روستایی در واحد بومی، مشکلی در واحد صنعتی نداریم.»

«دکتر یعقوب مهندس» ضمن اشاره به معدوم‌سازی 900 قطعه طیور برای کنترل بیماری، از معدوم‌سازی1800 قطعه مرغ برای انجام اقدامات پیشگیرانه خبر داد و تصریح کرد: «یک محموله مرغ بومی از استان اصفهان در حال انتقال به استان فارس بوده که همکاران ما آن را توقیف کردند و چون اصفهان کانون بیماری بود، ما هیچ ریسکی را نپذیرفتیم و به این مرغ‌ها اجازه ورود ندادیم و همان‌جا با حکم دستگاه قضایی آن‌ها را معدوم کردیم.»

وی ضمن اشاره به تلفات صورت گرفته در یک واحد مرغ بومی، گفت: «زمانی که مالک این واحد برای انجام واکسیناسیون به بخش خصوصی مراجعه می‌کند، همکاران بخش خصوصی موضوع تلفات را به اداره اطلاع می‌دهند. اداره نیز بلافاصله نمونه‌گیری و آزمایش را انجام می‌دهد و نتیجه که مثبت اعلام می‌شود، اقدامات لازم را با کمک کلیه مسئولین شهرستان، اعم از سیاسی، امنیتی و دستگاه‌های قضایی انجام دادیم.»

وی با تاکید بر اینکه آزمایش روی نمونه‌ها توسط آزمایشگاه استان انجام و نتیجه آن مثبت اعلام شد، تصریح کرد: «نمونه را برای آزمایشگاه تهران هم فرستادیم و از زمانی که نتیجه مثبت به ما اعلام شد، تا زمانی که معدوم‌سازی صورت گرفت، بیشتر از 48 ساعت زمان نگذشت. سرعت عمل را در دستور کار قرار داده و اجازه ندادیم که شامل مرور زمان شود.»

مهندس از استقرار 4 پست قرنطینه‌ای در مبادی ورودی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: «از زمانی که یک مورد بیماری در استان اصفهان دیده شد، ایستگاه قرنطینه شهرستان آباده را تقویت و آنجا را به‌شدت کنترل می‌کنیم. همچنین از زمانی که بحث شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مطرح شد، ما مراقبت‌های لازم را انجام دادیم.»

وی با یادآوری اینکه از گذشته به خاطر فاصله نزدیک آباده با شهرهای استان اصفهان، مراوده و نقل‌وانتقال مرغ زنده و کشتار در کشتارگاه‌های شهرضا مرسوم بوده است، گفت: «امروز این مراودات را قطع کرده‌ایم. گرچه این اقدام مشکلاتی را برای صنف مرغدار ما به وجود آورده و باعث شده به خاطر عدم کشش بازار، مرغ آن‌ها در سالن باقی بماند، اما درهرصورت مسئولین استان دست‌به‌دست هم دادند که هر چه سریع‌تر مرغ داخل سالن را تخلیه کنند تا کاهش تراکم بتواند به پیشگیری از بیماری کمک کند.»

مدیرکل دامپزشکی استان فارس ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت کنترل بیماری در استان، گفت: «امیدواریم در آینده هم بتوانیم در کنار همه مسئولین و دست‌اندرکاران این فرایند را ادامه دهیم. البته نباید در این میان نقش پراهمیت صنف را از یاد برد. کما اینکه اگر در این موضوع فقط ما دولتی‌ها باشیم و صنوف مربوطه با ما همکاری نکنند، موفقیت ما حتمی نخواهد بود. تابه‌حال همکاری صنف را داشتیم و امیدواریم در آینده هم داشته باشیم.»


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
1
1
چه راحت و خونسرد، گویا ویروس‌ها از ما بهتر میداند که چه باید بکند! چه استانهایی باقی مانده است؟ آیا این استانها هم درگیر خواهند شد؟ احتمالا استانها باقی مانده یا در جستجوی ویروس نبوده اند ، یا استانهایی هستند که گرامی هوا اجازه بقاء را به ویروس نمیدهد
نظر شما
ادامه