کد خبر: ۳۴۱۱۶



مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر و ایجاد تالاب‌ها در کرمان خطر افزایش آنفلوآنزا از طریق پرندگان مهاجر وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رشیدی» صبح یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه در جنوب استان کرمان و استان های مجاور مانند یزد و فارس کانون های آنفلوآنزای حاد پرندگان مشاهده شده است.

وی ادامه داد: مسیرهای متعددی که به کرمان منتهی می‌شود می‌تواند باعث آلوده شدن طیور استان شود.

رشیدی ورود کود مرغی به استان را از ریزفاکتورهای جدی در شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان عنوان و تصریح کرد: مقدار فراوانی کود مرغی برای جالیزکاری جنوب و باغات پسته به استان وارد می‌شود و این مساله می تواند یک تهدید جدی برای کرمان است.

وی تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان از لحاظ امنیت غذایی دارایی اهمیت است و می تواند صنعت طیور کشور که تامین کننده اصلی پروتئین است را تهدید کند ضمن اینکه این ویروس امکان انتقال به انسان را هم دارد.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان تصریح کرد: به دنبال بارندگی‌های اخیر و ایجاد تالاب ها در سطح استان کرمان همچنان این خطر وجود دارد که از طریق پرندگان مهاجر افزایش آلودگی را در سطح استان داشته باشیم.

رشیدی تصریح کرد: اگر با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه شویم باید در شعاع یک کیلومتری همه پرندگان را معدوم کنیم.

وی ادامه داد: در سطح استان کرمان زنجیره کامل طیور شامل طیور اجداد، طیور مادر که تولید کننده جوجه گوشتی و تخمگذار است را داریم.

رشیدی عنوان کرد: ۱۵۰ هزار مرغ اجداد و ۳۰۰ هزار مرغ مادر گوشتی در استان کرمان وجود دارد.


نظر شما
ادامه