کد خبر: ۳۴۱۵۵



مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات پاکسازی و ضدعفونی در 42 کانون درگیر با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شده و حدود 31 هزار قطعه پرنده معدوم‌سازی شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا،«دکتر عبدالمحمد نجاتی» اظهار کرد: در حال حاضر معدوم‌سازی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 42 کانون طیور بومی استان انجام شده است. عملیات پاکسازی و ضدعفونی در این تعداد کانون انجام شده و حدود 31 هزار قطعه پرنده معدوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به پاکسازی و ضدعفونی کامل 26 نقطه روستایی و 16 نقطه شهری، گفت: شهرکرد، کیار، اردل و بروجن عمده‌ شهرستان‌هایی بودند که با این ویروش درگیر شده‌اند.

نجاتی گفت: میزان پرداخت غرامت به این تعداد کانون 700 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که در حال حاضر بر اساس اولویت و درگیری کانون‌ها غرامت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم با دامپزشکی استان در خصوص معدوم‌سازی طیور تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه تلفات انسانی در هیچ نقطه استان گزارش نشده است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور سریعاً به دامپزشکی اطلاع دهند تا معدوم‌سازی صورت گیرد.

نجاتی خاطرنشان کرد: طیور گوشتی موجود در بازار تحت نظارت دامپزشکی بوده و مردم با خیال راحت این مواد را مصرف کنند.


نظر شما
ادامه