کد خبر: ۳۴۱۵۷
 

وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی کشور قرقیزستان و معاون وزیر کشاورزی کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از موسسه رازی بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت های این موسسه قرار گرفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «نوربیک موراشف» وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی کشور قرقیزستان و هیئت همراه و حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی به منظور آشنایی و ارتباطات بیشتر از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کردند.

در جلسه ای که در همین راستا با حضور دکتر حمید کهرام، رئیس موسسه رازی برگزار شد، تولیدات، تحقیقات و ظرفیت های موسسه رازی برای میهمانان تشریح شد.

نوبیک موراشف وزیر کشاورزی قرقیزستان با بیان اینکه در حال حاضر این کشور واکسن های مورد نیاز خود را از کشور چین و روسیه وارد می کند، اظهار کرد: در صورت ارائه قیمت های مناسب، موسسه رازی می تواند رقیب بزرگی برای این کشورها محسوب شود‌.

وی با تاکید بر اینکه در صورت موافقت دولت قرقیزستان می توانیم در جهت واردات و خریداری واکسن محصولات بیولوژیک موسسه رازی وارد عمل شویم، افزود: امید است بتوانیم همکاری میان ایران و قرقیزستان را گسترش دهیم که در این راستا لازم است کارشناسان دو کشور برنامه های لازم در این زمینه را تدوین کنند.

وزیر کشاورزی قرقیزستان و معاون وزیر کشاورزی کشور در ادامه از نمایشگاه دائمی روابط عمومی موسسه رازی بازدید کردند.

«دکتر حمید کهرام» در بازدید وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی کشور قرقیزستان، هیئت همراه و معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که امروز انجام شد، اظهار کرد: وزیر کشاورزی قرقیزستان تفاهم نامه خوبی با وزارت کشاورزی کشور امضا کرده و در این راستا بازدیدهایی از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور داشته است.

وی با اشاره به بازدیدهای این مسئول قرقیزستانی از موسسات علمی و تحقیقاتی و به ویژه موسسه رازی، افزود: قرقیزستان دارای دام های کوچک زیادی است که در این راستا موسسه رازی می تواند همکاری های مشترکی با این کشور برای صادرات واکسن و فرآورده های بیولوژیک داشته باشد.

رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: امید است در آینده تفاهم نامه ای برای صادرات واکسن های موسسه رازی به کشور قرقیزستان داشته باشیم.

وی با تاکید بر ایجاد روابط دوسویه موسسه رازی با مراکز مربوط درکشور قرقیزستان، گفت: در برخی بخش های کشاورزی مانند تولید پنبه، کشور قرقیزستان دارای جایگاه مناسبی است، همچنین موسسه رازی می تواند در حوزه انتقال تکنولوژی واکسن با این کشور وارد همکاری شود.

ایران از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه تولید واکسن

وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات بالایی در بخش واکسن سازی و ترویج واکسن ها در دنیا است و با وجود موسسه رازی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه تولیدات واکسن و فرآورده های بیولوژیک به شمار می رود.

نوربیک موراشف وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان و هیئت همراه امروز در بازدید از موسسه رازی که به همراه معاون وزیر کشاورزی در امور تولیدات دامی کشور انجام شد، اظهار کرد: از روز گذشته فرصت یافتیم از برخی موسسات دامپزشکی، کشاورزی و حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی ایران بازدید داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از این بازدیدها افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات بالایی در بخش واکسن سازی و ترویج واکسن ها در دنیا است و با وجود موسسه رازی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه تولیدات واکسن و فرآورده های بیولوژیک به شمار می رود.

وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان خاطرنشان کرد: کشور قرقیزستان تاکنون واکسن و فرآورده های بیولوژیک خود را از کشورهای چین و روسیه وارد می کرد که با مشاهده صنعت واکسن سازی در موسسه رازی، علاقمند شدیم، با همکاری مشترک با این موسسه بتوانیم از تجربیات این مجموعه بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه واکسن های موسسه رازی با وجود قیمت کمتر، از کیفیت بالاتری برخوردار است، گفت: برهمین اساس در نظر داریم با انجام اقدامات لازم، نسبت به واردات واکسن های موسسه رازی به کشور قرقیزستان اقدام کنیم.
 
 
نظر شما
ادامه