کد خبر: ۳۴۱۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراوان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته هیچ گونه بیماری در بین مرغ های زنده مراکز عرضه مرغ مشاهده نشده است.

به گزارش شستون، یکی از شهروندان سراوانی تصویری از تغییر رنگ مرغ پس از ۲۰ دقیقه طبخ به این پایگاه خبری ارسال کرد.

وی اذعان داشت: پس از اینکه مرغ را حدود بیست دقیقه بخار پز کرده است، شاهد تغییر رنگ عجیب تکه های مرغ شده است.

این شهروند ادامه داد: هیچ‌ گونه مواد افزودنی به مرغ اضافه نکرده است و قسمتی از رنگ قرمز تکه های مرغ نیز در ظرف باقی مانده است.

«دکتر حمید درازهی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراوان در این باره در گفت و گو با شستون، اذعان داشت: طبق مشاهده این عکس در فضای مجازی اقدام به بازدید مراکز عرضه مرغ زنده و مرغ منجمد در شهرستان را کرده اند.

وی تصریح کرد: در هیچ یک از واحد های فروش مرغ زنده و مراکز توضیع مرغ منجمد در سراوان موردی دال بر اینکه بیماری میان مرغ ها وجود داشته باشد، مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی سراوان با بیان اینکه فعل و انفعالات شیمیایی موجب تغییر رنگ مرغ می شود، افزود: به دو دلیل گوشت مرغ می تواند قرمز شود، یک به دلیل اینکه مرغ بلافاصله پس از ذبح شدن طبخ شده باشد و عدم خونگیری در برخی از قسمت های مرغ هم می تواند در مرغ تغییر رنگ مرغ ایجاد کند.

درازهی بیان داشت: جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و امکان دارد به دلیل اینکه مرغ از نوع مادر و یا مرغ تخم گذار بوده است تغییر رنگ داده باشد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
یا عکس سرکاری است یا مرغ آلبالویی بوده که مرغ فروش به خریدار قالب کرده.در ذبح نامناسب خونگیری کامل انجام نمی شود و لاشه پررنگ است که در کشتارگاه بندرت اتفاق میفتد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
بنده مورد همچنینی دیدم مشکلی وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
مگه مراکز عرضه مرغ زنده هم دارن؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه