کد خبر: ۳۴۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
وزیر علوم با بیان این‌که در 1800 سال پیش در جندی‌ شاپور تولید علم انجام شده است، گفت: اولویت جهان امروز علم است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمد فرهادی» ظهر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور اظهار کرد: خرسندم که امروز در یکی از خواستگاه‌های علم و خرد توفیق حضور پیدا کرده‌ام .

وی افزود: تاریخ دانشگاهی در  غرب و دانشگاه‌ها در جهان به قرن یازدهم میلادی می‌رسد و جندی‌شاپور 700 تا 800 سال قبل از آن‌ها فعالیت کرده است .

وزیر علوم بیان کرد: تاسیس کتابخانه دانشگاه جندی‌شاپور در 1800 سال پیش با چنین وسعتی بیان کننده توجه به علم اندوزی در ایران بود .

وی با بیان اینکه کتابخانه جندی‌شاپور 400 هزار جلد کتاب در باب پزشکی، دامپزشکی، ریاضیات، گیاه شناسی و نجوم داشته، اضافه کرد: اولین فرصت‌های مطالعاتی در جهان در جندی‌شاپور باستان داده شده .

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های جهان نمونه بازخوانی شده دانشگاه جندی‌شاپور است .

وی با اشاره به نهضت ترجمه متون در جندی‌شاپور گفت: امروز رسالت ترویج علم و دانش بیشتر از گذشته بر روی شانه‌های ما سنگینی می‌کند و ما نیز باید برای ترویج علم و دستیابی به علوم برای آبیاری درخت کهن ایران از علم کوشا باشیم .

فرهادی بیان کرد: دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول باید بیش از گذشته کار کند و در به مقامات علمی نیای خود دانشگاه جندی‌شاپور باستان رسد .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
2
ای کاش میفرمودند که کتابها به چه سرنوشتی دچار شدند.
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
سوزانده شد...
نظر شما
ادامه