کد خبر: ۳۴۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دامپزشک سردشتی راسوی زخمی را تیمار و مداوای کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، «خالد بایزیدی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت روز چهارشنبه (4 اسفندماه) گفت: این راسو که توسط چند نفر از دوستداران محیط زیست بصورت نیمه جان در زیستگاههای این شهرستان پیدا شده بود، به اداره حفاظت محیط زیست سردشت تحویل گردید.

وی گفت: پس از تحویل و اطلاع از سلامت فیزیکی آن ، بلافاصله ضمن هماهنگی با یک دامپزشک خیر، معاینه های لازم بر روی راسو انجام گرفت و مراقبت های اولیه جهت بدست آوردن سلامتی این زنجیره از حیات وحش در دستور کار کارکنان این اداره قرار گرفت.

بایزیدی گفت: دامپزشک خیر سردشتی که با معاینات دوره ای و مراقبت های ویژه و همچنین تزریق واکسن های مربوطه نهایت همکاری و تلاش خود را در راستای بهبودی وضعیت جسمانی راسو بکار برد که نتیجه آن تحرکات طبیعی این حیوان را به همراه داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت در ادامه گفت : هم اکنون مراقبت از این حیوان بصورت کامل و جدی توسط کارکنان این اداره انجام می گیرد تا در صورت بهبودی کامل در زیستگاههای طبیعی این شهرستان مجدداً رهاسازی گردد.

راسو (قاقم) کوچک (Mustela nivalis ) یکی از انواع پستانداران و کوچکترین عضو راسته زیستی گوشتخوارسانان است که بومی اوراسیا، آمریکای شمالی و شمال آفریقا به شمار می‌رود. اندازه این حیوان در مناطق مختلف دنیا بسیار متغیر است. به طور میانگین نرها 13 تا 26 سانتیمتر و ماده‌ها 11٫4 تا 20٫4 سانتیمتر طول دارند. طول دم در نرها بین 12 تا 87 و در ماده‌ها 17 تا 60 میلیمتر است. نرها 36 تا 250 گرم و ماده‌ها 29 تا 117 گرم وزن دارند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
ضمن تشکر و خسته نباشید به این عزیزان. احتمالا منظور از واکسن انتی بیونیک تراپی حیوان بوده است.
نظر شما
ادامه