کد خبر: ۳۴۱۸۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با حکیم مهر عنوان کرد:
«دکتر صادق صالحی» افزود: بیش از یک ماه است که کانون جدیدی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده است ...



حکیم مهر- قریب به 2 هفته پیش بود که خبر کشف 700 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ گذشته در استان اردبیل در پایگاه خبری حکیم مهر منتشر شد. حالا برگزاری یک جلسه مشترک میان مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با فرماندار خلخال بهانه‌ای شد تا «دکتر صادق صالحی» در گفت‌وگو با حکیم مهر، جزئیات بیشتری راجع به این خبر بیان کند.

وی با بیان اینکه این یک محموله مربوط به مرغ مرجوعی تاریخ گذشته از مرغ فروشی‌های سطح شهر بوده که متخلفان قصد انجام هماهنگی با کشتارگاه به‌منظور تغییر لیبل آن را داشتند، گفت: «قرار بود با تغییر لیبل ها، این محموله با تاریخ انقضای جدید توزیع شود که خوشبختانه همکاران ما از انجام آن، جلوگیری کردند.»

صالحی با تاکیدبر اینکه کشف این محموله توسط ناظران بهداشتی اداره کل در کشتارگاه صورت گرفت، تصریح کرد: «این اقدام با هماهنگی ناظر بهداشتی بخش خصوصی انجام شد. چراکه ما در کشتارگاه‌های طیور ناظر بخش دولتی هم داریم و آن‌ها محموله را شناسایی کردند.» وی با بیان اینکه متخلف به مراجع قضایی معرفی و محموله در همان‌جا معدوم شد، ادامه داد: «درحال حاضر مجازات متخلف تعیین نشده و پرونده در دست بررسی است.»

بیش از یک ماه است که کانون جدیدی نداریم

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان، ضمن اظهار خرسندی از اینکه بیش از یک ماه است که کانون جدیدی در استان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: «نمونه‌برداری‌های مختلفی انجام داده‌ایم که اکثر آن‌ها جواب منفی داشته‌اند. فعلاً مشکل خاصی در این زمینه نداریم. حتی در مرغداری‌های صنعتی نیز فعلاً گزارشی از تلفات ناگهانی و مشکوک به آنفلوانزا نداشته‌ایم.»

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی از بابت خرید گوشت مرغ و گوشت قرمز داشته باشند، گفت: «وقتی یک محصول دارای مهر دامپزشکی بوده و در کشتارگاه مجاز کشتار شده باشد، سلامتی آن به‌صورت صد درصد تضمین‌شده است. همچنین توصیه ما برای افراد روستایی که مرغ را برای مصارف خود نگه‌داری می‌کنند، این است که جمعیت طیور موجود خود را کاهش داده و ارتباط مابین این طیور را با طیور وحشی محصور کنند یا آن‌ها را در محیط سربسته نگهداری کنند و از این طریق ارتباط را کاهش دهند. برای مرغداران صنعتی هم رعایت مقررات امنیت زیستی را اکیداً تأکید می‌کنم.»

صالحی ضمن اظهار خرسندی از عملکرد سازمان دامپزشکی در زمینهٔ اطلاع‌رسانی دقیق و بی حاشیه در این مرحله از آنفلوانزا، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه موفق شدیم یک هماهنگی و تعامل بین بخشی در استان ایجاد کنیم، به‌گونه‌ای که شخص استاندار نیز در تمام جلسات شرکت می‌کردند و این حضور باعث شده است مابقی دستگاه‌ها نیز پای‌کار باشند و از وقوع اپیدمی آنفلوانزا جلوگیری کنند.»

وی افزود: «با توجه به وضعیت موجود استان، همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف و مکلف به همکاری با دامپزشکی به‌عنوان نیروی عملیاتی مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند. خوشبختانه همکاری خوبی بین مزارع مرغ مادر ما شکل‌گرفته و برای تأمین نیروهای مورد نیاز جهت معدوم‌سازی مشکل خاصی نداریم. همچنین اطلاع‌رسانی مورد نیاز از طرف اتحادیه مرغداران گوشتی برای مرغداران به‌دقت صورت گرفته است.»

نگاه مساوی به بخش دولتی و بخش خصوصی بدون غرض‌ورزی، از ویژگی‌های حکیم مهر است

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در پایان با تاکید بر اینکه تمام اخبار منتشرشده در پایگاه خبری حکیم مهر را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: «مگر امکان دارد حکیم مهر را مطالعه نکرد؟ بنده از اطلاع‌رسانی دقیق این سایت تشکر می‌کنم و باید بگویم رویه اخیری که حکیم مهر در پی گرفته باعث خوشحالی است. اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع، جلوگیری از ایجاد حاشیه‌های کاذب و یک نگاه مساوی به بخش دولتی و بخش خصوصی بدون غرض‌ورزی، از ویژگی‌های حکیم مهر است.»


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
اون مسئول بهداشتی کشتارگاه دیگه بد بخت شد.حالا ببین کی گفتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
اقاي دكتر صالحي پس از مدتها تنها مديركل بدون حاشيه و مردمي مي باشد و همه همكاران اداره كل همواره ايشان را يكي از خود مي دانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
دکتر صالحی عزیز از مدیران جوان ، شایسته؛ مردمدار و خوش قدم هستند برایشان آرزوی توفیق دارم
ایرج احدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
دکتر صالحی خدا پدرت را بیامرزه که فرزندی مثل شما را تحویل جامعه داده دعا گوی شما هستیم خیلی آقایی
همكار اردبيلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
مردمي بودن ، بي نياز بودن، پاكدستي و جوانمردي از پسر پدري كه نزديك چهل سال در اردبيل به همين صفات دبير بود جاي تعجب ندارد، پدر ايشان به لوطي گري مشهور بودند و دستگيري از ضعفا و از خانواده هاي اصيل و بافرهنگ كهن شهر اردبيلند
نظر شما
ادامه