کد خبر: ۳۴۲۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
شیوع گستره آنفلوانزای H7N9 در چین:
این گسترده‌ترین شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان از سال ۲۰۱۳ است که شناسایی شده است/ تاکنون سابقه نداشته است شمار کشته‌های این بیماری در چین طی یک ماه بیشتر از ۳۵ نفر باشد ...
 

حکیم مهر - بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که برخی از ویروس های آن کشنده اعلام شده، تاکنون در نیمی از سرزمین پهناور چین شیوع پیدا کرده و ۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، شیوع این بیماری در چین به حدی گسترده است که فقط در ماه ژانویه امسال اعلام شد ۷۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند که وضعیت نگران کننده ای را بوجود آورده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین در همین رابطه به همه مسئولان و نهادهای دولتی در استانهای مختلف نسبت به شیوع این بیماری که تقریبا گسترده ترین در نوع می باشد، هشدار داده اما گفته است که بیماری به رغم شیوع سریع تحت کنترل است.

با سرایت ویروس H7N9  در نقاط مختلف چین در روزهای اخیر مقامات محلی در این کشور بارها هشدارهایی را صادر کرده اند.

کمیسیون بهداشت ملی و تنظیم خانواده چین نیز روز پنجشنبه در تارنمای خود تایید کرد که بیماری در ۱۶ استان و شهر و تقریبا در نیمی از کشور شیوع پیدا کرده است.

شمار مرگ و میر ناشی از ابتلای به این بیماری در چین تا روز دوازدهم فوریه امسال ۸۷ نفر اعلام شده که ۷۹ نفر آنها مربوط به ماه ژانویه است و این کمیسیون نسبت به افزایش شمار کشته ها هشدار جدی داده است.

این گسترده ترین شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان از سال ۲۰۱۳ است که شناسایی شد و بیشتر موارد ابتلا در دلتای رود مروارید و رودخانه «یانگ تسه» بزرگترین رود چین گزارش شده است.

تاکنون سابقه نداشته است شمار کشته های این بیماری در چین طی یک ماه بیشتر از ۳۵ نفر باشد اما این بار و در ماه ژانویه در این کشور شمار کشته ها به شکلی نگران کننده افزایش یافته است.

آنفلوآنزای پرندگان به رغم اینکه شیوع آن به شدت شیوع آنفلونزای انسانی در بین انسان ها نیست و خیلی سخت از پرنده به انسان منتقل می شود، اما در صورت انتقال، درصد تلفات و کشندگی آن بالا است و به همین دلیل، مجامع بین المللی روی کنترل این بیماری خیلی تاکید دارند.

در سال های اخیر، برای کنترل این ویروس خطرناک توافق هایی میان سه سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (FAO )، سازمان بهداشت جهانی (WHO ) و سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) صورت گرفته است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
خدا را شکر که یک کشوری گرفت و میاییم جلوی رسانه ها که همه دنیا گرفتار آنفلوانزا هستند و با اونها یک مقایسه انجام میدیم و یکجوری سر و ته قضیه را جمع و جور می کنیم میره.به قول یارو از این درخت به اون درخت فرج است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
لطفا آدرس خبر رو اعلام بفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
من میخواستم واسه ادامه تحصیل برم چین!!الان چیکار کنم؟ برم یا نرم؟؟ نکنه برم اونجا انفولازا بگیرم بمیرم!! عجب شانسی داریم ما!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
سازمان چشم براه تا بحران بعدی وارد بشه بعد شروع کنه به مخفی کاری جدید
نظر شما
ادامه