کد خبر: ۳۴۲۰۶



مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان، یک واحد مرغداری مشکوک به این نوع بیماری در شهر سورشجان شهرکرد پاکسازی و 12 هزار آلوده مرغ معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» افزود: با مشاهده یک مورد لاشه مرغ آلوده به این نوع بیماری همه مرغ های این واحد تولیدی معدوم سازی شد.

وی تعداد مرغداری های سطح استان را 240 واحد اعلام کرد و گفت: با کنترل و آموزش پیشگیری به موقع ماموران شبکه دامپزشکی، مشخص شد محصولات همه مرغداری‌ها از سلامت کامل برخوردار است.

وی به شیوع و درگیری بیش از 15 استان کشور با بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان اشاره و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیز شانزدهمین استان کشور است و این بیماری در بیش از 12 کانون استان مشاهده شده است.

نجاتی به بهره برداران مرغداری ها و ساکنان مناطق روستایی که مبادرت به نگهداری مرغ و خروس خانگی در محل زندگی دارند، توصیه کرد: با مشاهده تلفات طیور در واحدهای صنعتی و بومی مراتب را به ماموران دامپزشکی برای انجام آزمایش اطلاع دهند.

وی ادامه داد: مرغ و تخم‌ مرغ‌های موجود در بازار تحت نظارت دامپزشکی است و مردم نگران مصرف این محصولات نباشند.

چهارمحال وبختیاری با بیش از 900 هزارنفرجمعیت در جنوب غرب کشور بین استانهای صنعتی خوزستان و اصفهان قرار دارد که تاکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 12 کانون این استان مشاهده شده است.

سالانه بیش از 22 هزار تن گوشت سفید در واحدهای مرغداری صنعتی و نیمه صنعتی این استان تولید می شود.


نظر شما
ادامه