کد خبر: ۳۴۲۰۷



به دنبال تلف شدن بره های یک روستا و نگرانی روستائیان از این موضوع، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان این که بیماری بین بره های این روستا انتشار یافته که تلفاتی هم در پی داشته است، گفت: در تشخیص اولیه نشانه های شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده شده است که این بیماری با ورود تیم پزشکان و کارشناسان دامپزشکی کنترل شده اما نتیجه نهایی در روزهای آینده منتشر می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، «دکتر رمضانی» با بیان این که این بیماری از بیماری های مشترک انسان و دام نیست، اظهار داشت: از 3 هفته گذشته دامداران روستای اینچه علیا شاهد شیوع بیماری در بین دام‌ها بوده اند که در مرحله اول برای کنترل بیماری به بخش خصوصی مراجعه کرده و مراحل اولیه درمان را انجام داده اند.

وی با بیان این که درمان انجام شده در مورد بخشی از دام‌ها نتیجه ای نداشته است، اظهار داشت: زمانی که به اداره کل اطلاع رسانی شد اقدامات درمانی آغاز شد و اکیپ‌های درمانی از پنج شنبه گذشته وارد روستا شدند، اما کوچک و بره بودن دام ها و حساس بودن آن‌ها موجب تلف‌شدن بخشی از آن‌ها شده است.

وی با بیان این که آماری از تعداد دام‌های تلف شده وجود ندارد، ادامه داد: بیماری نوعی سندروم تنفسی و گوارشی در دام‌هاست که به دلیل مدیریت سنتی و ضعیف دامداری‌ها و حساس بودن دام‌ها تلفاتی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: نگهداری از بره‌ها مدیریت و توجه ویژه‌ای لازم دارد که دامداران کمتر به آن توجه دارند بنابراین در چند روز گذشته برنامه‌های آموزشی برای نگهداری از دام‌های کوچک در این منطقه برگزار شده است.

 
 
نظر شما
ادامه