کد خبر: ۳۴۲۴۷



دلفین‌ها از دیر باز بعنوان همراهان انسان در اقیانوس ها شناخته شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صنعت حمل و نقل و گردشگری، این امر اما در گزارش تازه‌ای که منتشر شده است، نشان می‌دهد علیرغم مخالفت سازمان‌های حامی حیوانات از دلفین‌ها هنوز در امور نظامی استفاده می‌شود.

دراین گزارش اشاره شده است که دیگر از دلفین‌ها برای شناسایی مین‌های دریایی که در بسیار موارد سبب مرگ این حیوان باهوش می‌شده است استفاده نمی‌شود و همین موضوع آمار کشته شدگان دلفین‌های مشغول به خدمت در ارتش آمریکا را کاهش داده است.

دلفین‌های آموزش دیده بزرگترین یاری که به غیر از گردآوری اطلاعات در آبهای کشورهای گوناگون به ارتش آمریکا رسانده‌اند، در مهار دزدان دریایی در سومالی بوده است. این گزارش می‌افزاید این دلفین‌های نظامی آموزش دیده که دارای درجه‌های نظامی هستند و پس از یک بازه کاری یا عملیات بسیار موفق با درجه ژنرالی بازنشسته و پس از آن در استخرهای مخصوص با رفاه کامل نگهداری می شوند.

دلفین‌ها به آرامی در زیر قایق‌های بادی دزدان دریایی رفته و با ضربه سریع و هماهنگ سبب واژگون شدن قایق می‌شده‌اند. ارتش آمریکا آماری از میزان موفق بودن دلفین‌های سرباز نداده است اما اشاره کرده است که 42 دلفین در 4 گروه به این امر در دریای‌سرخ مشغول بوده‌اند.











نظر شما
ادامه