کد خبر: ۳۴۲۵۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:
«همایون یوسفی» افزود: وزارت بهداشت و همچنین سازمان دامپزشکی باید تمهیدات لازم را برای مبارزه با موج دوم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اتخاذ کنند ...



حکیم مهر - عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و گفت: سازمان دامپزشکی کمبودهای بودجه‌ای خود را برای مدیریت این بیماری به مجلس اعلام کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «همایون یوسفی» با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مسری در میان پرندگان است، در رابطه با شیوع موج دوم این بیماری در کشور، گفت: با توجه به خطراتی که از ناحیه این بیماری کشور و جامعه هدف را تهدید می‌کند، نیاز است اقدامات قرنطینه‌ای و محدودیت تردد در استان های درگیر این بیماری اعمال شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، برضرورت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و افزود: بسیار ضروری است شهروندان، روستاییان و مرغداران برای عدم ابتلا به این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ پیشگیری از این بیماری مستلزم رعایت نکات بهداشتی بوده و در صورتی که نکات بهداشتی رعایت شود خسارات جبران ناپذیری متوجه کشور و جامعه هدف می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان دامپزشکی باید تمهیدات لازم را برای مبارزه با موج دوم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اتخاذ کنند، تصریح کرد: پروتکل‌های پیشگیری مشخص بوده و باید با تلاش و اهتمام در جهت مدیریت این بیماری گام بردارند؛ البته مدیریت این بیماری نیاز به تلاش تمامی دستگاه‌ها دارد و دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند از این بحران عبور کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه اگر سازمان دامپزشکی برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با کمبود منابع و امکانات مواجه است در این رابطه پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهد، افزود: مجلس از هیچ کمکی در این رابطه دریغ نمی کند.


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
هزینه کارگر معدومساز و چندتا کانکس با تخت .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
سلام
عامل اصلی انتشار آنفلوآنزای پرندگان ادارات وشبکه های دامپزشکی می باشند بطوریکه دراستان ............................... تمام استان مبتلا وخسارت سنگینی به بار آورده است
ای کیو سان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
برنامه و پروتکل خاصی که نداریم یعنی کسی بلد نیست.اتحادیه مرغداران هم که راضی هستند و نیازی به غرامت ندارند و اگر داشته باشند بعدا میتونیم بدهیم.آنفلوانزا واکسن هم که نیاز نداره
#دینگ# آهان یادمون اومد ........................................
کارمند شبکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
3
همان آقایانی که تا دیروز (برای حفظ میز مدیر کلی خود) در برابر نمایندگان استاندار اصل خطر "انفلوانزا" را از پایه رد می نمودند و با چشمانی .......... (!) به پژوهشگرانی که نسبت به بروز این بیماری هشدار می دادند می نگریستند ، امروزه با چه رویی می توانند مدیریت پیشگیری از همین بیماری را در دست داشته باشند!؟

با بازنشستگی تدریجی نیروهای قدیمی و سرد و گرم چشیده دامپزشکی و عدم جایگزینی آنان بر اساس تخصص و بار علمی ، بنظر میرسد که توان عملی این سازمان جهت مدیریت کلان و طرح های خلاقانه رو به افول است که اگر نبود قبل از آغاز این همه گیری به هشدارهای متخصصان و محققان این حوزه (منظور پشت میز نشینان نیست!) توجه شده و اقدامات مقتضی به عمل آمده بود نه اینکه اکنون نشسته و کاسه "چه کنم-چه کنم!" در دست گیرند.

لذا با کمال احترام ، پیشنهاد میگردد که بودجه مورد نظر جهت مبارزه با این بیماری بطور کامل در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شود تا با استفاده از نیروهای حاذق خود این کم کاری (وشاید ندانم کاری) را پوشش داده تا لااقل از بریز و بپاش بیشتر بودجه بیت المال (که از جیب من و شما است.) جلوگیری به عمل آمده باشد.

باشد که روزی فرا رسد که هر آنکس در منزلتی که لیاقت آنرا دارد ، به کار گرفته شود.
پاسخ ها
Fatima
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
کاملا موافقم!
رئیس جوان استان ما هم به محضی که اسم آنفلونزا میومد ، دل شکسته از نامهربانی های زمانه ، فرمایش می نمودند که: کی؟ چی؟ کجا؟ من که ندیدم! شایعه درست نکنین!
البته به خاطر خدمات بی شائبه ای که به استان مرحمت فرمودند ، یک سالی است به سازمان منتقل شده اند تا خیر ایشون به همه شما هم رسیده باشه!
البته من به شخصه به صدق گفته ایشون اطمینان دارم چون بجز مسیر خانه تا اداره کل و البته دفتر امامت محترم جمعه ، جای دیگری تشریف فرما نمی شدند که آنفلونزا را دیده باشند!!!
دامپزشک
|
Finland
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
1
اول سوراخ ته ظرف را ببندید بعد ظرف را پر کنید . وقتی مدیر کارامد نداریم پول دادن چه سود ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
کجایند آقایانی که چرخیدن عکس یک محل بی خس کاری در شبکه های مجازی را آبرو ریزی برای مملکت و نظام و مقامات تلقی می کردند؟!
چرا از ایشان خبری نیست؟ نکنه چشمهایشان ضعیف شده و یا دستگاههای رصدگیرشان!
نماینده عزیز دارند اعلام می کنند که لیست نیازمندیهایتان را اعلام کنید تا بودجه بدهیم.باور کنید که اون لیست تجهیزات را هم ندارید.
پس بهتر است با رصد کامل به انتخابات نظام دامپزشکی و تسخیر آنجا فکر کنید.
1)تحقیر و فشار به دکتر صفری
2)انداختن چند نفر وسط گود جهت شکایت و تعویق انتخابات که بعدا مقتدرتر بشویم تا بتوانیم حمله گاز انبری انجام دهیم
3)ارایه لیست واحد از نیروهای تحت فرمان نیروهای رصد کن مرکز و ادارات استان و رای گیری زورکی از بخش خصوصی توسط ادارات شهرستان.

ایکاش بجای اینکه مغزتان را واسه اینکارها بکار می بستید و به مردم خدمت می کردید.
به قول آن مرد سفر کرده،آنقدر رصد کنید تا.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
1
جالبه معاون بهداشتی پیشگیزی سازمان متخصص طیورند.ولی توسط ایشان کمترین اظهار نظری در خصوص بیماری انفلوانزا صورت نمیگیرد.ایا این معنی ذار نیست که در سازمان فعالیتها بر اساس چارت سازمانی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
سازمان دامپزشکی تمام تقصیر ها رو می اندازه سر جهاد ‌کشاورزی.آخه نمی دونم چرا؟؟؟تا کی می خوام این طوری مدیریت کنیم.بابا اگه نمی تونی بکش کنار.بخش خصوصی که نیستید.پولتون کم بشه.یه کمی هم به فکر شان دامپزشکا و همکارانتون باشید،شورشو در آوردید بس دیگه؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
موضوع انفلوانزا روزي که من شنيدم
گشتم عجيب حيران، راهت ادامه دارد!
من قول مي دهم؛ پا جا پاي تو گذارم
دانم که نيست آسان، راهت ادامه دارد

برنامه سفرها يادش بخير با هم
از يزد تا خراسان، راهت ادامه دارد
سر حلقه رفيقان در جمع پاکدستان
هستي مراد پاکان، راهت ادامه دارد
حمعی از همکاران دولتی و خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
از حکیم مهر بابت اینکه واسطه ای شدند تا تعدادی از همکاران حق الزحمه عید قربان را دریافت کنند ،متشکریم.
خداوند جزای خیر در این شب عید به شما دهد و البته از بابتی دیگر هم متاسفیم که کار دیگران را شما انجام میدهید.
اون آقا هم بهتر است هر چه زودتر نسبت به پرداخت حق الزحمه مابقی همکاران اقدام نیامد.ماشاله دوست و آشنا در سازمان و استان زیاد دارند و به سمع ایشان برساند
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
سلام.افسوس و صد افسوس جنگل بی شیر پشیزی ارزش نداره.چرا قبول نمی کنیم کرم از خود درخته،همش ندازیم گردن اعتبارات ،وقتی هنوز برای یک معدوم سازی ساده در کانونهای الوده یک برگه کاغذ نوشته شده نداریم ،وقتی که خودمان الودگی را انتشار می دهیم ،اه افسوس،و هزاران افسوس برای نیروهای که به زور بازنشسته شان کردن .
نظر شما
ادامه