کد خبر: ۳۴۲۶۵



مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از کشاورزان خواست به منظور جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان از کودهای مرغی فاقد مجوز استفاده نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رشیدی» از ممنوع بودن ورود کود مرغی بدون مجوز دامپزشکی به استان کرمان به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و اظهار کرد: در صورت مشاهده، محموله فوق قاچاق محسوب شده و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

رشیدی اظهار داشت: در پی مشاهده یک کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اواخر هفته گذشته در شهر کرمان، بعد از عملیات معدوم‌سازی و پاکسازی کانون مذکور عملیات پایش و مراقبت و نمونه برداری از واحد پرندگان زینتی، بومی و صنعتی استان به صورت مستمر در حال انجام است که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبتی مشاهده نشده است.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر این نکته که ورود کود مرغی و پرنده زینتی به استان کماکان از مهمترین عوامل خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است از کشاورزان استان درخواست کرد که از ورود کود مرغی بدون تایید دامپزشکی اکیداً خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در پایان با توصیه مجدد در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای به مرغداران استان از مسئولین کشتارگاههای طیور استان درخواست کرد که از ورود طیور زنده از سایر استانها به قصد کشتار در استان کرمان اکیداً خودداری کنند.


نظر شما
ادامه